Vad är fel med självmord?

Mer
3 år 3 månader sedan #1313721 av Nissegossen
Även fler än anhöriga. Man kan känna den som tar sitt liv och ta det hårt. Självmord har en benägenhet att smitta.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1313780 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vad är fel med självmord?
Vad är det för mening att dra upp såna här gamla trådar där någon hotar med att ta livet av sig? När folk mår redan så dåligt som dom gör Nobel?
Mer
3 år 3 månader sedan #1313795 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Vad är fel med självmord?
God morgon. Anser att om något är tabu så måste det pratas om. Har hört att prata om självmord inte ökar risken för det. Finner filosofiska ämnen intressanta. Men förstår ditt perspektiv
Mer
3 år 3 månader sedan #1313835 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad är fel med självmord?

Nissegossen skrev: Ja, samma dag han fick diagnosen på telefon ställde han sig på spåret och tog livet av sig. Beviset ligger på viska.se jag påstod det ingen på viska.se trodde mig men en gäst vilken jag tror var hans bror Kennet Gärdestad lade in en ljudfil med honom som bevisade att han själv sagt det, www.viska.se/kunena/frn-media/48694-gard...ka-tid-innan-han-dog

www.viska.se/nyheter1/7-stigma/7486-ted-gardestads-sista-dag
 

Du hittar på Nissegossen. Ted hade haft problem i 12 år och borde fått antipsykotika länge. Han borde själv kunnat räkna ut att han hade schizofreni. Knappast troligt att de hade meddelat diagnos per telefon dagen innan han skulle läggas in. Helt orimligt.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1313840 av krokus
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313842 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vad är fel med självmord?

memphis skrev: Enda felet med självmord som jag ser det, är att man ger sina anhöriga en livslång sorg över att man inte längre finns.


Tycker man också gör orätt mot sig själv och Gud som skapat oss för livet. Tror alla finns här av en mening och den meningen blir bruten vid självmord.

Anchored in Christ ✟