Självskadande

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
9 år 2 månader sedan #718382 av Fantasio
Självskadande skapades av Fantasio
Hur kan ångest lindras av att skära sig? Vilka här självskadar? Jag har inget sådant behov och det är jag glad för. Har du skadat dig eller har planer på att göra det?
Mer
9 år 2 månader sedan #718391 av Geta
Svar från Geta i ämnet Självskadande
Nej, jag har inte skadat mig själv genom att skära mig eller liknande. Man kan vara självdestruktiv ändå.
Mer
9 år 2 månader sedan #718397 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Självskadande

Fantasio skrev: Hur kan ångest lindras av att skära sig? Vilka här självskadar? Jag har inget sådant behov och det är jag glad för. Har du skadat dig eller har planer på att göra det?


Slagit dig på tummen med hammare? Det är göttont. Dels kommer saker från kroppen som dämpar, och dels slipper du den psykiska smärtan för en stund. Jag självskadar, har iofs inte gjort det på länge, snart ett år tror jag (har inget heligt datum såsom vissa har), men ser varje dag som ett framsteg! Jag har i många år skadat mig huvudsakligen medelst skärverktyg, men även sexuellt.
Mer
9 år 2 månader sedan #718411 av Richard
Svar från Richard i ämnet Självskadande
Jag har skjutit mig i armen, hällt syra på den andra armen o ristat in "TRUST NO ONE" på överarmen. För nått år sen skar jag upp hela hjässan o hamnade på sjukhus efter att ha förlorat ca 1,5 liter blod. Nu tror jag dock att mitt självskadebeteende är över....

Men hon jag skulle träffa i morgon skär ofta sig själv, se tråden;
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=14&t=38511 " onclick="window.open(this.href);return false;]viewtopic.php?f=14&t=38511[/url]<!-- l -->
Mer
9 år 2 månader sedan #718415 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Självskadande
hon behöver mycke kramar, Richard, säg henne att du finns där för henne.

John 8:31-32.
Mer
9 år 2 månader sedan #718472 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Självskadande
Skulle gissa att självskador ökar vid akut psykos och då ökar självmordsrisken också