Har du knarkat nån gång?

  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 7 månader sedan #971116 av lonely
Svar från lonely i ämnet Har du knarkat nån gång?
Man blir garanterat dum i huvudet vilken tur att du inte fastna som med en del ungdomar testar bara droger och bara för att ha testat det en gång för den sakens skull pga dåligt inflytande från från vissa i ens krets och fastnar helt och hållet och förstör sina liv!
Mer
6 år 7 månader sedan #971118 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har du knarkat nån gång?
Hur många här hade sluppit sina psykoser om ni inte hade knarkat?
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 7 månader sedan #971119 av lonely
Svar från lonely i ämnet Har du knarkat nån gång?
Ja geta för många och det är så jävla sorgligt som det kan bara vara och oftast är det ungdomar som testar det!
Mer
6 år 7 månader sedan #971242 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Har du knarkat nån gång?
Har ej knarkat. Cannabis, amfetaminer och kokain kan ge psykoser. Cannabis är inte bra om man har schizofreni.
Mer
6 år 7 månader sedan #971244 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har du knarkat nån gång?
Vi är en minoritet som inte har knarkat.
Mer
6 år 7 månader sedan #971276 av Nissegossen
Har vägrat att ens pröva någon drog, jag har berättat tidigare om varför jag inte prövat någon slags narkotika. Det var så, att jag var på mitt stamställe, en pub i centrala Göteborg på Avenyn. Gick in där när de öppnade på dan. Jag satte mig därinne för att jag hade varken pengar till en öl eller några cigg och mådde pyton eftersom inga kompisar var där, men personalen lät mig sitta. Då sade jag för mig själv, Nisse du är fast för rökningen och du är fast i alkoholen, inte en grej till!

Folk dök ju upp så småningom och fick både röka och öl av kompisarna.

Tre veckor senare frågade mig en tjej, vill du hänga mig hem? Hon som då jobbade på båtar mellan Hull i London och Göteborg (Tor Line) och eftersom jag hade bil då, så hämtade jag henne och andra vid båten. Förstod ju att de smugglade, men ville inget veta.

Jag sade ja och vi tog oss hem till huset hon bodde i ett mycket fashionabelt område i Bö, de som bor där är rika alla. Hon bodde då i en stor tvåfamiljsvilla men de hade hela huset. Pappan var en stenrik advokat och när vi kom in frågade hon mig, vill du dela en pipa med mig?

Jag sade nej och då får du gå sade hon!
Jag gick. många år senare får jag höra av en gemensam kompis att hon hällt över sig brännbar vätska och tänt på.

Senare på allaktivitetshuset Gyllenkroken så satt där en tjej, mycket glad för att hon hade fått en lägenhet i samma område som hon som tände på sig var.
Hon sade, det har brunnit där och en hade dött i lägenheten där hennes nya lägenhet var. Det gör ingenting den är totalrenoverad.

Vad skall jag säga, stängde munnen med munlås och sade ingenting

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum