Det där med självmord

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 1 månad sedan #1037178 av Fantasio
Min familj drabbades av ett självmord och det slår hårt mot de anhöriga, det kan jag intyga. Vilka här har övervägt självmord? Vilka här har faktiskt gjort ett försök att ta sitt liv?

Jag hade vissa planer en gång, detta utan att vara tvärsäker på att jag verkligen ville dö. Därför beslutade jag att kontakta psykiatrin för att få hjälp och hjälp fick jag.

Ibland vill jag dö, ibland vill jag leva vidare, det växlar. Jag tror på en existens bortom döden och tror där finns ett helvete och en plats som varken är himmel eller helvete, det är själarna som hamnar där som blir spöken (tror jag).

Fast dö ska man ju, kanske lika bra att få det överstökat. Med tanke på hur mitt liv varit hamnar jag väl i helvetet, fast jag tycker inte jag förtjänar det, jag har betett mig illa många gånger, men jag har ju aldrig mördat någon. Rädslan för att ej få komma till Gud har hjälpt till att hålla mig vid liv.

Vad är dina tankar om självmord?
Mer
6 år 1 månad sedan #1037180 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Det där med självmord
Jeg har selvmordsplaner; hvilket er noe annet enn selvmordstanker.
Mer
6 år 1 månad sedan #1037183 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det där med självmord
När jag var 20 år ville jag slippa undan och dö. Kunde också tänka mig att få en svårt handikappande sjukdom som gav sjukpension. Så dum som jag var förstod jag inte att schizofreni var en sådan sjukdom.
Till min stora förvåning har livet bättre och bättre år från år. Är glad att jag höll ut de svåra åren.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 1 månad sedan #1037185 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Det där med självmord
När mina föräldrar dör har jag inte mycket kvar att leva för, då vill jag också dö. Fast jag är för feg att ta steget, jäklar vilket mod det krävs. Jag har fått frågan om man vill skada sig själv många gånger och brukar svara nej. En gång sa jag: inte i nyktert tillstånd. Om du är full då, blev motfrågan.
Mer
6 år 1 månad sedan #1037187 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det där med självmord
För mig går det alldeles utmärkt att leva utan mina föräldrar. De var gamla och det var naturligt att de dog.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1037198 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det där med självmord

IngeF skrev: Jeg har selvmordsplaner; hvilket er noe annet enn selvmordstanker.


Du IngeF! Har märkt att du har dragit dig tillbaka litegrann! Ja, självmordsplaner är verkligt konkreta! Ja, nu vet jag inte riktigt var i Norge du bor? Men Admin har säkerligen din adress? Ja, kanske det är bråttom med ditt fall Inge! Du har inte fällt utvikande kommentar mycket senaste tiden!

Men det finns en möjlighet att se livet som en plus istället! Hade ett samtal i morse från en som var orolig för mig föregående natt. Det med rätta, jag tror ditt fall också har drabbats av det som jag kallar mediepsykos, som den där chefen för teatern här i Sverige drabbades av.

Dem försökte sprida det mot mig, men meddela mig Inge eller Admin får ringa Polisen i Norge och söka upp dig! Det hörs på ditt tonläge att det är allvarligt! Kände nu när jag skulle sova, att ngt bröt sig in i mig? Oro smittar!

Vars är världen på väg?
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Jocke.