Det där med självmord

Mer
6 år 1 månad sedan #1038268 av koi
Svar från koi i ämnet Det där med självmord
Jag tänkte från väldigt ung på döden. Planerade vid 15. Försökte vid 18 år att ta livet av mig. Misslyckades och bestämde mig för att ta tag i mitt liv.

När jag var ca 30 sa rösterna åt mig att dö. Tillslut lyssnade jag på dem. Åkte tututbil till akuten. En vecka senare hamnade jag på psykakuten och blev inlagd efter påbörjat självmord.

Läkaren sa till mig att jag måste stänga nödutgångarna om jag ska kunna komma vidare och må bra.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 månad sedan #1038269 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det där med självmord
Tror jag förstår vad du menar, men då menas med att klippa navelsträngen?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 1 månad sedan #1038272 av koi
Svar från koi i ämnet Det där med självmord
Navelsträngen. Nödutgång. Nödutgången stod alltid öppen. Utifallatt. Det tog en tid innan jag vågade stänga den.
Mer
6 år 1 månad sedan #1038273 av koi
Svar från koi i ämnet Det där med självmord
Navelsträng tolkar jag som en koppling till föräldrarna. Jag klippte den tidigt. Har alltid klarat mig själv.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 månad sedan #1038289 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det där med självmord
Mina föräldrar finns där som en sista utväg! Men jag käner att vi behöver varandra! Jag skulle kunna släpa alt och bara flytta, men då får det så långtgående konsekvenser i andra hand! Jag tror jag tänker lite fel? Men ni vet inget om medias sätt att arbeta? Jag är så ledsen fortfarande!

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1038330 av Utomjordingen
Du kör med diffusa grejer hela tiden! Kanske skulle konkreta saker/medel hjälpa Dig mer?
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Utomjordingen.