Det där med självmord

Mer
6 år 4 veckor sedan #1042162 av krokus
Svar från krokus i ämnet Det där med självmord

Fantasio skrev: Min familj drabbades av ett självmord och det slår hårt mot de anhöriga, det kan jag intyga. Vilka här har övervägt självmord? Vilka här har faktiskt gjort ett försök att ta sitt liv?

Även jag har förlorat en kär vän genom självmord. :hjärta

Första gången jag tänkte ta mitt liv var jag nio år. Tänkte hoppa från en hög höjd, men ändrade mig efter en stunds velande.

Jag vet inte exakt hur många gånger jag försökt ta mitt liv, det är väl strax över fem gånger, kanske? Det är inte lätt att känna hat gentemot sig själv. Första gången jag blev inlagd var efter ett självmordsförsök i psykos, jag blev stoppad av en bekant. Konstigt nog blev jag utskriven dagen efter.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 4 veckor sedan #1042217 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det där med självmord


Det känns som att en enda person ska bära hundhuvudet och löpa gatlopp, för att ngt är extremt smittosamt! Jag tror det är skvaller som är den huvudsakliga bördan för många!

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 4 veckor sedan #1042316 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det där med självmord


Då hade dem med om uteliggare i rapport ikväll! Ja, men varför får inte dem hjälp?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 2 veckor sedan #1046789 av Zoro
Svar från Zoro i ämnet Det där med självmord
Första gången jag planerade självmord var jag elva. Men jag har aldrig försökt. Länge, länge efter senaste depressionen sparade jag en påse med tabletter längst inne i badrumsskåpet, bara utifall att. Att jag visste att de fanns när jag var självmordsbenägen var det enda som stoppade mig från att tappa allt hopp. Så jag ville spara dem ifall jag skulle må dåligt igen, så att jag skulle kunna välja. Det är när hoppet försvinner som självmord känns som den enda lösningen. Så har det varit för mig i alla fall.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 2 veckor sedan #1046811 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det där med självmord

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 2 veckor sedan #1046812 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det där med självmord
www.msb.se/Upload/Kunskapsbank/Statistik...omiska_kostnader.pdf

Dö inte, ta reda på vad ett självmord kostar, det är dyrt för samhället, alldeles för dyrt!
alfredskogberg.wordpress.com/2012/08/18/...-kostar-sjalvmorden/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum