Shoppaholic

Mer
4 år 8 månader sedan #1172098 av krokus
Svar från krokus i ämnet Shoppaholic
God man låter som en bra idé. Jag har börjat göra så att jag betalar hyran direkt när sjukersättningen kommer den 18:e varje månad. Men annars har jag inget vidare bra tips. Att ringa dem du har skulder hos, som Nisse skrev är bra!
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1172099 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Shoppaholic

Geta skrev: Hur gör man, när man missbrukar ost? :va?

Ost, har ett lika svårt missbruk att bli kvitt som heroin
www.expressen.se/halsoliv/halsa/ost-alsk...-bara-inte-lata-bli/

Fredag idag vin kex och ost, vinet skall vara ett gott starkt vin, typ Red Port eller ett gott Madeira Fine

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1172108 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Shoppaholic
Skaffa en godman direkt, som får sanera din ekonomi samt söka pengar från fonder. Richard hade stora skulder, men den godemannen sanerade snabbt hans ekonomi, så den är god nu.
Mer
4 år 8 månader sedan #1172139 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Shoppaholic
Har lagt ut en dyr stol, som jag hypomanishoppade för ett antal år sen, till försäljning. Hoppas någon nappar. Klarar jag bara den här månaden med extra inköp flyter jollen hjälpligt. Inga extra utgifter bara mat, och billig mat. Jag är en hoarder, när jag har pengar samlar jag på mig...linsvätska, tvål, schampo, tvättmedel mm....så jag klarar mig rätt länge. Ska låta det jag skrev, mig själv på näsan, låta landa lite. Ska till min kp på måndag och läsa upp texten. Vet att det finns en klinik för beroendeproblematik, kanske kan jag få remiss dit....eller få hjälp av en kurator det här han erbjudit mig förr. Har oxå skickat texten till min förnuftiga bror för att liksom sätta press på mig själv. Honom ska jag delge allt jag gör i skuldsaneringsväg och annat jag gör för att lösa situationen. Det är just den här månaden jag går back. Klarar jag bara den här jag pengar till mat. Busskortet är laddat och jag har cykel. Har kläder i alla storlekar för alla för mig aktuella tillfällen. Hjälp...Jag började skriva shoppaholic texten och skrev mig själv på näsan hur pressad situationen verkligen är. Blev lite desperat liksom. Nu har jag vidtagit ett antal åtgärder....blockat mig hos en massa långivare även om jag aldrig söker lån med ockerräntor. Någon slags självbevarelsedrift har jag kvar. Klarar jag den här månaden får jag leva på minsta möjliga pengar i 8 månader sen är ett lån betalat och jag får lite utrymme. Men jag måste bryta köpbeteendet innan dess, så jag inte fortsätter att skuldsätta mig. Tack för tips och input! God man finns med på att kanske göra listan. Men gode män kostar oxå pengar.
Mer
4 år 8 månader sedan #1172141 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Shoppaholic
Skuldsanering är 5 år på existensminimum.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 8 månader sedan #1172145 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Shoppaholic

zoegas skrev: Skuldsanering är 5 år på existensminimum.


om du blir dömd i domstol och efter är riktlinjerna numera att om du hamnar på existensminimum
så kontakta kronofogeen readan då så avskrivs summan drekt vad tror du zoegas, med benägen hjälp har jag tagit reda på det. Det ger mig liten tid att jag söker är just nu i tidspress

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum