Shoppaholic

Mer
4 år 9 månader sedan #1172149 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Shoppaholic
Jag har inte tillräckligt stora skulder för skuldsanering. Tack för info Nissegossen.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1172151 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Shoppaholic
jag kan inte hitta vad jag söker
www.kronofogden.se/kanintebetalaskuldsanering.html

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 9 månader sedan #1172160 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Shoppaholic

Nissegossen skrev:

zoegas skrev: Skuldsanering är 5 år på existensminimum.


om du blir dömd i domstol och efter är riktlinjerna numera att om du hamnar på existensminimum
så kontakta kronofogeen readan då så avskrivs summan drekt vad tror du zoegas, med benägen hjälp har jag tagit reda på det. Det ger mig liten tid att jag söker är just nu i tidspress


Skuldsanering får man bara göra en gång. Och om man fittar till det har jag hört att skulderna kommer tillbaka. Väsenet har som grej att oavsett hur mycket du är skyldig. Så skrivs det av efter 5 år. Men under den tiden så är det typ 3800 kronor i månaden.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1172162 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Shoppaholic

Amandara skrev: Ok, tack. Var ansöker man om det? Men jag tror att jag klarar mig på ungefär existensminimum när dessa 8 månader gått. Tills dess blir det kärvt. Men jag har lixom lyft problemet i mina egna ögon och brutit förträngningsvallen. Nu agerar jag. Så som jag kan. Jag har fått ca 10 benzo om jag får panikångest. Och en flaska whisky av mamma som varit i Alperna. Så jag klarar mig nog den värsta mentala smällen. Jag känner att jag sätter ljus på problemet därmed blir det tydligare även för mig själv. Så jag kan liksom inte undgå att agera....hoppas jag....men nu har jag oxå brorsan som kan trycka på mig....


på den mottagning där du har din psykiatriker finns även en kurator i detta ring denna direkt och prata md kuratorn om dina problem direkt och kuratorn kan hjälpa dig att skaffa god man samt söka fondmedel. Du kan också skriva en fullmakt att kuratorn kan agera och göra beslut åt dig inom en liten tid.

Alternativ personligt ombud i din kommun
personligtombud.se/
välj din kommun ring upp


detta är blankettbanken. Det mesta är gratis ta reda på det själv
www.blankettbanken.se/fullmakt/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 9 månader sedan #1172163 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Shoppaholic
Tack. Hoppas min kp förmedlar kontakten till kurator. Träffar kp på måndag. Jag vill smida medans järnet är varmt.
Mer
4 år 9 månader sedan #1172166 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Shoppaholic
Absolut!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum