Shoppaholic

Mer
4 år 9 månader sedan #1172168 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Shoppaholic
Yo...here we go.... Tack för allt engagemang! Det känns lite som en rävsax. Som jag satt mig själv i. Just nu är jag rätt ok. För jag har agerat allt vad jag kan hittills. Men mer återstår. Fick en ny lista av min bror med kreditgivare jag ska blockera mig hos. Massor. Ett steg i taget....
Mer
4 år 9 månader sedan #1172171 av Geta
Svar från Geta i ämnet Shoppaholic
Vad köper du för pengarna?
Mer
4 år 9 månader sedan #1172176 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Shoppaholic
Mest kläder. Jag har att jag går upp och ner i vikt som anledning för mig själv. Ett par springskor, ett par promenadskor, jeans i min nuvarande storlek....ja det är mycket jag tycker jag behöver. Har en massa lager av hushållssaker som jag köpt på mig. Inför värre tider. Något på rea....För det är ju så billigt....Köpte ett par sneakers för 40 spänn i förrgår. Det var ju bara ett måste eller hur.... Ja så rullar det på.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 9 månader sedan #1172189 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Shoppaholic
Nisses förslag lät väldigt bra tycker jag, att kontakta en kurator, sen kan jag tycka att har man en benägenhet att handla för mycket, är det bättre att inga kredit kort ha, förutom ett som man kan lämna till en anhörig om man t.ex behöver nya glasögon. Ett nödsfallskort. Själv försöker jag ta en skuld i taget, som jag och betalar in mer på, och mindre belopp på övriga.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1172410 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Shoppaholic
Jag har förhoppningsvis fåt sålt en dyr möbel som jag lagt ut till försäljning på diverse sajter. Hon ska komma imorgon. Hoppas hon inte ångrar sig. Får jag den såld har jag till månadens räkningar. Nästkommande månader blir lugnare för jag hade extra utgifter den här månaden.

Ps. Jag har aldrig missat att betala mina räkningar. Men den här månaden lånade jag för att betala mina krediter. Jag shoppade lite extra eftersom jag hade fått klartecken på lån. Men när de handlade lånet sa de nej, vilket de inte meddelade mig utan jag fick ringa och fråga när pengarna inte kom. Jag hade redan shoppat en del på pengarna jag trodde skulle komma men jag fick alltså nej. Det utlöste en jag måste agera NU reaktion i mig. Jag kände att det här håller på att gå mig ur händerna. Har alltid betalat mina räkningar men den här månaden kan jag inte göra det om jag inte får möbeln såld. Hoppas jag får möbeln såld som det verkar...Så jag får lite tid på mig att agera....träffa kp och be kurator om hjälp.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 9 månader sedan #1172447 av Geta
Svar från Geta i ämnet Shoppaholic
Kanske tur i oturen att du inte fick låna mer. Förstår inte vad du köper som är så viktigt.