Det största tabut

Mer
3 år 7 månader sedan #1277684 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Det största tabut
Bensodiazepiner, Imovane och Stilnoct ökar självmordsriaken med minst 30 %. Det beror på att de minskar impulskontrollen, så man begår självmord på impuls. Har man självmordstankar är dessa läkemedel inte bra.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 7 månader sedan #1285405 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Det största tabut
Jag blev så besviken när jag vaknade imorse. Tror jag hade en bra dröm. Nåja, jag har ett liv att ta tag i, jag ska försöka göra det bästa av situationen. Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet, det kan vara något bra.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1288748 av Richard
Svar från Richard i ämnet Det största tabut
Jag har varit suicidal några gånger, o mest gjort impulshandlingar. En gång åt jag upp alla Venlafaxin o hamnade på sjukhuset med blodtryck på 300/210 o serotoninsyndrom, en annan gång proppade jag i mig en massa opiater så jag blev medvetslös, en gång skar jag upp huvudet o hamnade på sjukhuset med blodförlust (men det var mest för skoj skull, var inte suicidal då) o en annan gång var det ännu en gång med sprit o tabletter.

Men, skulle jag verkligen vilja dö, så hade jag inte misslyckats med det... Skulle kanske köpa några gram heroin o skjuta allt på en gång... Det har varit rop på hjälp de gånger jag gjort dumma saker.

Min älskade morbror tog sitt liv förra året. Han tömde alla sina medicinburkar med bl.a morfin. Inget brev eller så... Min svågers bror hängde sig för 5-6 år sen, han var bipolär. Ja, det är tråkigt att man kan må så dåligt.

Tittade på ett föredrag igår av en psykiatriker som bl.a nämnde att det sker ca 1200 självmord varje år. O det är bara de man är säkra på att det varit medvetet val.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288785 av krokus
Svar från krokus i ämnet Det största tabut
1200? Jag trodde det var fler. Minns du vilken psykiater det var?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 6 månader sedan #1288788 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det största tabut
!500 har då jag hört cirka, att det dött i suicidala termer varje år.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 6 månader sedan #1288789 av krokus
Svar från krokus i ämnet Det största tabut
Sedan är väl vissa dagar vanligare att ta sitt liv, t ex vid högtider. Tror jag.