Det största tabut

Mer
3 år 9 månader sedan #1266506 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Det största tabut
Också jag har varit suicidal och även försökt ta mig själv av daga. Men det var längesedan nu. Sista gången jag ringde jouren var för 25 år sedan då jag hade ångest som inte var av denna värld. Jag fick rådet att ta en Sobril...
Mer
3 år 9 månader sedan #1266507 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det största tabut
Ja, läkarna vill gärna kolla om man funderar på att ta livet av sig.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 9 månader sedan #1266510 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det största tabut
Man måste tänka på att allting har en preskriptionstid! Det som man har sagt för tjugo år sedan, har inte samma affektionsvärde om det man sade för en vecka. Media gräver ofta fram gamla saker som inte gäller längre, det är därför ordet preskription finns! Det heter "don't regret what life gives to you, take big care of that"!

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 9 månader sedan #1266603 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Det största tabut
Självmordstankar är ganska vanligt. Det som är allvarligt är självmordsplaner. Med Clozapine minskar risken för självmord, så viktigt att du tar den medicinen.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...id-sjaelvmordstankar
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1266631 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Det största tabut
Precis, man måste få tänka tanken på att göra slut på sig. Jag har inga planer. Det är en tröst att det finns en väg ut när man mår som sämst.
Mer
3 år 9 månader sedan #1266634 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Det största tabut
Psykiatrin har inte mycket att göra med allvarliga självmordsplaner. Piller hit och dit. Man får sköta sig själv och ta hand om sig själv. Ingen annan gör det ytterst sett.