Det största tabut

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 6 månader sedan #1288793 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det största tabut
Ja, det verkar sannolikt vara så, att en del avslutar sitt liv vid jobbiga tillfällen, som ex högtider som ska vara sociala sammankomster. Men många dör mitt i veckan också.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1288800 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det största tabut

Fantasio skrev: Jag blev så besviken när jag vaknade imorse. Tror jag hade en bra dröm. Nåja, jag har ett liv att ta tag i, jag ska försöka göra det bästa av situationen. Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet, det kan vara något bra.

Drömmar kan bli verklighet bara du jobbar hårt på det kan drömmen bli verklighet kom på hur du skall göra det och gör som du tänkt. Kommer du inte vidare dröm en dröm igen kan visa vägen för dig, bestäm dig för att drömma om det igen

Om du drömmer är det en kanal till allas vår Fader däruppe be om drömmen igen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288837 av memphis
Svar från memphis i ämnet Det största tabut
Jag har mest mardrömmar när jag sover. Det är ptsd. Inte kul alls. De nätter jag inte har mardrömmar är en skön känsla.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288867 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Det största tabut
Quetiapin till natten brukar ges mot mardrömmar vid PTSD, eftersom mardrömmarna ger uppvaknanden. PTSD kan försämra sjukdomen och är viktigt att behandla. Om PTSD försvinner blir man friskare.

www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...ressande-skrack-ptsd
Mer
3 år 6 månader sedan #1288905 av memphis
Svar från memphis i ämnet Det största tabut
Jag har ju redan quetiapin Admin. Det hjälper inte mot mardrömmarna. Visserligen vet jag inte om det skulle vara värre utan qutiapinet, men mardrömmarna är fortfarande väldigt ofta, i stort sett varje natt.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288937 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Det största tabut
Jag minns ytterst sällan vad jag drömmer men om så brukar det inte vara mardrömmar. Drömmarna brukar istället vara märkliga och osammanhängande, kanske symboliska.

Om jag har varit fri från alkohol länge drömmer jag ofta om att jag dricker och blir full i de mest märkliga sammanhang