Det största tabut

Mer
3 år 7 månader sedan #1277230 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Det största tabut
Får ikke antidressiva. Fontex skal hs utløst Bipolsr Type III. Tror ikke på dette selv, men det står i journalen, og ettersom alle vet at manglende selvinnsikt er en del av sykdommen, vil det nok ikke la seg rikke. CP ligger bak mine selvmordsplaner. Schizofreni har lite eller ingenting med saken å gjøre.
Mer
3 år 7 månader sedan #1277294 av krokus
Svar från krokus i ämnet Det största tabut
IngeF,
Mitt minne sviker. Har du testat Lamictal? Den fungerar för vissa med bipolär.
Mer
3 år 7 månader sedan #1277314 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Det största tabut
Ja, har prøvd det, men det hadde ingen effekt bortsett fra at jeg ble kvalm av den.
Mer
3 år 7 månader sedan #1277361 av memphis
Svar från memphis i ämnet Det största tabut
Jag är inte alls självmordsbenägen, men ändå har jag en plan för hur jag skulle göra det. Det är en trygghetskänsla i att ha en färdig plan.
Mer
3 år 7 månader sedan #1277415 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Det största tabut
Jag har inte haft självmordstankar på länge nu. Sen antidepressiva sattes ut. Skönt faktiskt. Självmordstankar är räligt. Men inte farligt om man inte agerar på dem. Bara en sur åkomma.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1277463 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Det största tabut
I den japanske kulturen er ikke selvmord skambelagt. Det er sett som en legetim vei ut av problemer.

Cosmos skrev: Också jag har varit suicidal och även försökt ta mig själv av daga. Men det var längesedan nu. Sista gången jag ringde jouren var för 25 år sedan då jag hade ångest som inte var av denna värld. Jag fick rådet att ta en Sobril...

Kvinner gjør oftere forsøk på selvmord, men mislykkes i høyere grad enn menn.

Fantasio skrev: Jag håller med dig. Det finns inte mycket de kan göra förutom att låsa in en under det akuta skedet.

Jag är ledsen. Jag har svårt med ork o motivation. Det kanske lättar om jag medicinerar. Jag vill ju inte dö.

Som min psykiater sa, om du virkelig vil det, vil du få det til.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.