Hela jävla mitt system skriker efter knark!

Mer
3 år 7 månader sedan #1279254 av Cosmos

memphis skrev: Kan inte tänka mig att det är bra för självkänslan att sitta i en ring och kalla sig själv för narkoman/alkoholist! Tror att det gör mer skada än nytta i många fall.


Har du varit på ett AA/NA-möte någon gång? Nej, just det. Det absolut bästa, inte sämsta, är att känna att man inte är ensam och är värd lika mycket som vem som helst. Det uppstår ett stöd och hjälp om man är beredd att satsa.

Och med din logik skulle ett forum som Viska vara något negativt och inte en plats där man kan möta andra i samma situation.
Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1279260 av Nissegossen
Om någon som har besvären skulle jag utan tvekan både hitta tid och lokal, samt följa med dit.. Det ända du behöver är en vilja att bli fri från det beroende du har. Kom i håg, det som sägs på mötet stannar där, det är ett löfte du måste ge och hålla, klädnypa på mun alltså.

Samt första gången bjuder de på kaffet nästa gång lägg i hatten som går runt det du vill ge till verksamheten och om du har tagit något gift håll käft annars får du gå

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 7 månader sedan #1279268 av zoegas
Man kan knarka liiite. Eller supa liite. Men hoppa över de tunga drogerna. Köp folköl som vi gör. De funkar, 21 kronor sexpack. Men håll koll på vikten. nån benzo hit o dit. Bli nån renlevnadsmänniska är helt meningslöst.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 7 månader sedan #1279280 av Cosmos
Benzo kan väl ändå inte kallas knark? I sådana fall har jag varit knarkare i 30 år! Just nu har jag inget benzo utskrivet utan har fått Lergigan istället vilket funkar sådär. Inget att ta med alkohol.

Jag har aldrig upplevt något beroende av benzo utan "kan sluta när som helst". I mitt fall stämmer det.
Mer
3 år 7 månader sedan #1279282 av zoegas
Det beror på hur mycket benso man tar. Där är bra fart i Stesolid.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 7 månader sedan #1279284 av Cosmos
Jag gillar Xanor mest. Oxascand och Stesolid påverkar mig lika mycket. Gillar man Stesolid så finns det en hel del andra preparat med samma substans; diazepam. En medicin heter just Diazepam. Andra namn är Valium, och Apozepam men dessa är avregistrerade.