Hela jävla mitt system skriker efter knark!

Mer
3 år 7 månader sedan #1279305 av Nissegossen
Valium var det första därför får de som dött pga benso och alkohol en lapp på stortån på bårhuset, där det står Valium intoxikation

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 7 månader sedan #1279356 av Richard
Blev beroende av benzo på illegal väg, se; www.viska.se/kunena/om-lkemedel/58799-vi...so?start=176#1279328

Jag accepterade att gå över till laglig förskrivning av det, o åt det i 18 år (o gör det fortfarande, men i mindre dos). Det funkade bra, jag hade absolut ingen ångest o som tur var blev jag aldrig tolerant mot det, vilket är vanligt. D.v.s. att man regelbundet behöver öka dosen för att få samma effekt. Men för 2 år sen ville jag ha Lyrica istället, då jag hade testat den på egen hand. Ja, då fick jag dra ner på benzo!

Först fick jag 150 mg, sen 225 mg, men först på 300 mg fick jag önskad effekt. Jag mår ännu bättre på Lyrica, o har på 2 år gått ner från 4 mg Iktorivil till 1 mg. Tror jag ska försöka att sluta helt, tar bort 0,125 mg för varje burk jag förbrukar. Många säger att de upplever svår abstinens efter Lyrica, o att toleransen skjuter i höjden. Men det har jag inte märkt av. Men sen narkotikaklassade man Lyrica eftersom den hjälper för bra!

Visst, jag har testat att injicera heroin, o känslan är ju för go... Men jag brukar säga till mig själv, det är inte värt det! Att bli en pundare igen!
Mer
3 år 7 månader sedan #1279373 av memphis

Cosmos skrev:

memphis skrev: Kan inte tänka mig att det är bra för självkänslan att sitta i en ring och kalla sig själv för narkoman/alkoholist! Tror att det gör mer skada än nytta i många fall.


Har du varit på ett AA/NA-möte någon gång? Nej, just det. Det absolut bästa, inte sämsta, är att känna att man inte är ensam och är värd lika mycket som vem som helst. Det uppstår ett stöd och hjälp om man är beredd att satsa.

Och med din logik skulle ett forum som Viska vara något negativt och inte en plats där man kan möta andra i samma situation.


Som vanligt Cosmos, missar du helt min poäng. Du gör det nog med vilje tror jag.
Mer
3 år 7 månader sedan #1279434 av Zoidar
Hela mitt skriker efter mat.

Anchored in Christ ✟

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1279435 av Pimed
Drick te!
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan - 3 år 7 månader sedan #1279436 av Pimed

memphis skrev: Som vanligt Cosmos, missar du helt min poäng. Du gör det nog med vilje tror jag.

Vi som har druckit mycket alkohol våra hjärnor är skadade så vi har svårt att följa med på samtal. Vi missförstår och förstår först efteråt. Enligt forskning. Så cosmos eller jag eller alla andra som har druckit mycket alkohol i sina dagar missförstår inte med flit alla ggr. Men ibland kan man ignorera, men det gör alla ibland! Utan det är skador i amygdalan i hjärnan pga långa perioder av mycket alkohol. Det är jättejobbigt för oss. Frustrerande.
Last edit: 3 år 7 månader sedan by Admin1.