Antingen en cigg eller att skära

Mer
16 år 8 månader sedan #88155 av Geta
Vad skönt att du hör av dig!
Mer
16 år 8 månader sedan #88157 av Isa-Alise
Bra att du kämpar!!! Röksuget är nog en sak för sig, inte detsamma som måendet i övrigt... därför kanske det inte hjälper att röka för att må bättre... det kanske fungerar bättre att distarhera dig med något som du tycker är roligt, om du får ångest... se en bra film tex, eller gå en promenad...

Någon sa att det är omöjligt att känna ångest samtidigt som man tränar fysiskt... det kanske ligger något i det... om man springer eller tränar aerobics brukar det kännas bättre efteråt...
Mer
16 år 8 månader sedan #88197 av Admin1
Jag har läst att om man har psykotiska besvär, så kan de förvärras om man försöker att sluta röka. Jag minns en diskussion på Schizophrenia.com, där någon hade fått en psykos i samband med att han slutade röka. Man skall nog må ganska bra när man försöker sig på att sluta röka för man har nog störst chanser att kunna sluta då. Det är inte bra att röka, så det är bra att försöka sluta. Många, som inte klarar av att sluta röka övergår också till att snusa som knappt har någa negativa effekter på hälsan.
Mer
16 år 8 månader sedan #88205 av Evillynn
Hur separerar man på bara allmänt skitmående och det som kommer till följd av nikotinbristen?
Mer
16 år 8 månader sedan #88299 av aspie
Kan inte svara men listor på abstinenssymptom borde finnas i google.

Annars, min nya ADHD-medicin Zyban(Bupropion) används också vid rökavvänjning.
Mer
16 år 8 månader sedan #88400 av Evillynn
Kom nyss hem från avdelningen trots avrådan från psykolog och läkare, men jag har fått insatt Haldol igen (som jag slutade ta) och mår bättre på det. De psykotiska symptomen är bättre iaf.