Rätten att ta sitt eget liv

Mer
16 år 5 månader sedan #98582 av Nissegossen

ak000 skrev: Problemet är ju att jag i övrigt känner mig fullt frisk? Går jag till akutpsykiatrin kanske de låser in mig där och då kommer jag inte våga berätta hela historien. Dessutom har jag kontakt med en psykosklinik, men jag vet inte riktigt varför jag skall ha kontakt med dem. De pratar bara en massa om en strukturerad dag och att tänka positivt, men jag kan ju inte styra mina tankar själv. Borde man inte känna sig nere och dålig om man har en psykos?


Man har en överhettad hjärna som jag ser det som, tankarna snurrar väldigt snabbt hos dig nu! Man kan ha både bra och dåliga psykoser som man tycker. Men ändå är det en psykos!

Jag tycker du skall antingen gå till din psykosklinik, ringa till dem och få en akut tid eller faktiskt ja, gå till aqkutpsykiatrin!


Jag börjar faktiskt bli seg i huvudet! Jag har tagit flytande sömnmedicin idag så jag måste gå och lägga mig!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 5 månader sedan #98593 av Isa-Alise

ak000 skrev: Märkligt, för jag kan höra personer repetera mitt namn gång på gång när jag är ute på stan, hur människor tittar på mig och pratar om mig. Jag kan verkligen se de subtila gesterna och höra dem prata om mig.


Just det där är ett av mina tidiga varningstecken... att höra sitt eget namn i olika konversationer är en sorts tidiga rösthallucinationer...
Mer
16 år 5 månader sedan #98597 av Nissegossen
ak000, Har du varit på psykoskliniken ännu?

Om du inte har det, gå dit!

Framför allt! Prata! Prata med en människa som du känner att du kan prata med, detta för att det hjälper, att prata! Sluta inte att skriva heller!

Du måste få lätta på det du har inom dig. För gör du inte det så går du och ältar allt inom dig och du hittar inte vägen ut! Tankarna blir en labyrint som du inte kan ta dig ut ur! Då är det fara för ditt eget liv!

Låt det pysa ur dig som om det vore en säkerhetsventil! Men häng ingen skiftnyckel på den för du går redan med fullt tryck!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 5 månader sedan #98621 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rätten att ta sitt eget liv
ak000 om du inte vill söka hjälp hos psykiatrin skulle det kanske vara bäst för dig att börja med medicinen igen? Du kan ju testa ett tag för att känna efter om du mår bättre då. Troligen kommer du att sova mycket bättre och slippa att vara vaken på nätterna.
Mer
16 år 5 månader sedan #98638 av ak
Svar från ak i ämnet Rätten att ta sitt eget liv

Nissegossen skrev: ak000, Har du varit på psykoskliniken ännu?


Jag gick bort till sjukhuset, fick en spruta med Haldol och fick vila i ett par timmar. Sen kunde jag gå hem igen. Känner mig mycket bättre nu.
Mer
16 år 5 månader sedan #98640 av ak
Svar från ak i ämnet Rätten att ta sitt eget liv
Jag tyckte att det rent av eskalerade så in i helvete under natten, så jag gick bort till sjukhuset. Nu har det värsta försvunnit igen.