Rätten att ta sitt eget liv

Mer
16 år 5 månader sedan #98571 av Nissegossen
Du! Det där ÄR Paranoia!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 5 månader sedan #98574 av ak
Svar från ak i ämnet Rätten att ta sitt eget liv

Nissegossen skrev: Du! Det där ÄR Paranoia!


Märkligt, för jag kan höra personer repetera mitt namn gång på gång när jag är ute på stan, hur människor tittar på mig och pratar om mig. Jag kan verkligen se de subtila gesterna och höra dem prata om mig.
Mer
16 år 5 månader sedan #98576 av Nissegossen
Det har hänt mig också när jag varit psykotisk! Jag har haft liknande nojor!

Suck, läs här vad du själv har skrivit!

Geta skrev:
Det är jag nyfiken på - de som har svarat nej- att
de inte har sjukdomsinsikt. Hur kan de veta det.


"Hehe, lite dumt ställd fråga. Jag menade hur det varit under en psykos."


Du har ju en psykos och under psykos har du tidigare inte haft sjukdomsinsikt! Jag menar på det, att på de senaste inläggen så står det fullt klart att du har en pågående psykos och att du behöver inläggning på sjukhus!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 5 månader sedan #98579 av ak
Svar från ak i ämnet Rätten att ta sitt eget liv
Problemet är ju att jag i övrigt känner mig fullt frisk? Går jag till akutpsykiatrin kanske de låser in mig där och då kommer jag inte våga berätta hela historien. Dessutom har jag kontakt med en psykosklinik, men jag vet inte riktigt varför jag skall ha kontakt med dem. De pratar bara en massa om en strukturerad dag och att tänka positivt, men jag kan ju inte styra mina tankar själv. Borde man inte känna sig nere och dålig om man har en psykos?
Mer
16 år 5 månader sedan #98580 av Nissegossen
Även om det var lite missförstånd från min sida, så har du nog inte haft sjukdomsinsikt när du varit psykotisk tidigare! Eller hur?

"Hej,
Tänkte göra en egen undersökning här för att se hur många som har sjukdomsinsikt. Kan inte förstå hur det måste kännas att på allvar tro att sina syn- och hörselhallucinationer är riktiga. Nu menar jag hur det var under ett psykotiskt skov och inte när du är frisk."

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 5 månader sedan #98581 av aspie
Svar från aspie i ämnet Rätten att ta sitt eget liv

ak000 skrev: Märkligt, för jag kan höra personer repetera mitt namn gång på gång när jag är ute på stan, hur människor tittar på mig och pratar om mig. Jag kan verkligen se de subtila gesterna och höra dem prata om mig.

Ifall du inte bor i en pytteliten by, eller ifall du inte är en superkändis, kan man vara helt säker på att de där typerna inte känner dig. Jag har varit med om att en min nära släkting hade precis det där symptomet som du pratar om, men det gick nog ganska snart över. Vad har du för medicinering? Prata med din läkare om du skulle behöva byta medicin.