Kan jag bli tvångsinlagd utan polisdom?

Mer
9 år 2 månader sedan #721299 av Nissegossen
I fall att du kommer in på avdelning var beredd på både bältesläggning och tvångsmedicinering med injektioner om du inte tar medicin! Mao, ta emot den vård de vill ge dig. Samarbeta med personalen så får du en bättre sämja mellan dig själv och personalen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 2 månader sedan #721302 av Nissegossen
OK! Du kan alltid gå till akuten och hota den läkare som är där. Då åker du in som ett skott i en cell på häktet. Om du har en psykisk störning hamnar du på rättspsyk.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 2 månader sedan #721571 av lärjungenMatteus
Undvik allt onödigt prat. Säg bara sådant som är gott och till hjälp för dem som ni samtalar med, och som kan bli dem till välsignelse.
Mer
9 år 1 månad sedan #724778 av sonan
Så nu är jag här igen, vi får se hur det går... men jag har talat igenom detta med nära och kära ( ni är också kära ), men jag har mycket stora problem, större än ni kanske kan tro, inte större än många andra här men ändå saker att ta itu med.

Jag uppdaterar ifall något speciellt inträffar, det ska jag försöka att göra.
Mer
9 år 1 månad sedan #725501 av Isa-Alise
Sonan,

Gå till psykakuten, berätta att du har hemska tankar som får dig att tänka på att begå brott, men att du inte vill detta och att du ber om hjälp att få en medicin som kan minska dessa obehagliga tankar, och att du gärna vill bli inlagd tills den hjälper mot tankarna.
Mer
9 år 1 månad sedan #725504 av lärjungenMatteus
Ett ont och trolöst släkte kräver ett tecken, men det skall inte få något annat tecken än profeten Jonas tecken