Kan jag bli tvångsinlagd utan polisdom?

Mer
9 år 2 månader sedan #720966 av Nissegossen
sonan om det är ett brott som du planerar, kan jag inte garantera att någon håller käft som vet om vad du tänker göra. Detta i akt och mening för att bli inlåst. Om det verkligen är så, tvekar jag inte att säga att en psykiatriker skulle låsa in dig på LPT. Om det sedan går vidare till att bli rättspsyk beror ju helt vad du säger att du skall göra och hur du uppträder. Sedan är det ju väldigt lätt att kopiera tråden här och lägga in på Säpos sida. De klarar på nolltid ut din ip-Adress och de kommer antagligen att utreda detta i så fall.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 2 månader sedan #721014 av sonan
Ja, vi får se vad som händer men jag hoppas inte Säpo stormar in här men man får räkna med allt.

Men det jag säger och har sagt, Nisse, är att jag inte vill göra nåt brott, men om samhället förskjuter mig nog länge så att jag inte har några andra utvägar kvar, så tvingas jag kanske till det för att skydda mig själv.

Så hela den här diskussionen är till för att jag ska hitta en lösning som är legitim, för själv vill jag ha lugn och ro, det är vad jag önskar mig själv.
Mer
9 år 2 månader sedan #721057 av sonan
Nu är det ialla fall utrett med mina nära och kära för första gången på allvar, det var Nisses förtjänst! Jag har varit uppe hela natten och pratat. Det fick mig en tankeställare när Nisse pratade om Säpo, det var kanske droppen till bägaren. Nu får vi se hur allt blir, men nu har jag ialla fall en plan ( eller börjar att få ) med mina nära och kära. Tack alla.
Mer
9 år 2 månader sedan #721190 av lärjungenMatteus
Undvik allt onödigt prat. Säg bara sådant som är gott och till hjälp för dem som ni samtalar med, och som kan bli dem till välsignelse.
Mer
9 år 2 månader sedan #721213 av Geta
Jag överdrev kanske lite.
Mer
9 år 2 månader sedan #721298 av Nissegossen
sonan, det finns två saker som du kan få komma in på LPT för och det ena är att du är farlig för dig själv. Det andra är om du är farlig för andra.
Det är nog det enda de går efter vad gäller de flesta som hamnar på LPT.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum