Examensarbete om schizofreni

  • villinte
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 veckor sedan #119356 av villinte
Svar från villinte i ämnet Examensarbete om schizofreni
Vem jag är? saknar betydelse sanningen väger tyngre än hur dom behandlar människor. Man kan tramsa runt och fortfarande befinna sig i ett vakum. Eller man kan söka sanningen även om den är obekväm. Dock bör man på ett tidigt stadium inse att det som visuellt finns fortfarande inte existerar. Många kan i detta kaos penetrera ett tillstånd och även förbli i detta. En status där man överväger fördelar och nackdelar.
  • X.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 veckor sedan #119361 av X.
Svar från X. i ämnet Examensarbete om schizofreni
Schizofreni var förra året,, Mer "inne" är den där 42 åringen.
  • X.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 veckor sedan #119362 av X.
Svar från X. i ämnet Examensarbete om schizofreni

Vem jag är? saknar betydelse sanningen väger tyngre än hur dom behandlar människor. Man kan tramsa runt och fortfarande befinna sig i ett vakum. Eller man kan söka sanningen även om den är obekväm. Dock bör man på ett tidigt stadium inse att det som visuellt finns fortfarande inte existerar. Många kan i detta kaos penetrera ett tillstånd och även förbli i detta. En status där man överväger fördelar och nackdelar.

Det handlar om påverkan, inte val.
  • Nikos.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 veckor sedan #119365 av Nikos.
Svar från Nikos. i ämnet Examensarbete om schizofreni
Tillstånd utan tillstånd t.ex. spär på den ovetenskapliga paradox- och metafor-terrorn. Naturens tillstånd är att gäldenären tog pengarna och stack men tillstånd för det fanns inte.

Face it, hur vetenskapligt är det att patienten ska sägas måste "landa" hela tiden? Det finns ingenting vetenskapligt i dessa metaforer. Utredningarna är bara osakligt svammel om psyke som inte ens existerar, där syftet är att förtränga verkliga omständigheter eftersom vården aldrig hjälper en med verkliga problem t.ex. ekonomi.
Mer
16 år 2 veckor sedan #119377 av Skötaren

Jag skulle vilja vara personlig assistent eller kontaktperson åt personer som är kvar i träsket men vet inte hur jag skall gå tillväga?


Om du kontaktar socialkontoret i dn komun kan de säkert hjälpa dig med info om hur du skall göra.
Mer
16 år 2 veckor sedan #119384 av Geta
Svar från Geta i ämnet Examensarbete om schizofreni
Schizofreni är betydligt mer funktionshindrande
än Aspergers syndrom.
Men på grund av att Aspergers anses vara medfött
så ges det mycket mer stöd och hjälp vid det
handikappet, än vid schizofreni.
LSS- Lagen om särskilt stöd används inte alls i samma
grad vid schizofreni som vid Aspergers.
Till exempel tillgång till sysselsättning och arbete
liksom stöd vid studier är inte alls lika utbyggt vid
schizofreni.
När kommer det till exempel specialdesignade arbeten
för schizofrena personer?