Examensarbete om schizofreni

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 3 veckor sedan #119302 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Examensarbete om schizofreni
Jag tycker PSR och Nisse och Geta är representativa för vår målgrupp, även om jag tycker Nisse är ngt maniskt samtidigt? Jag tycker allt dem har sagt representerar min åsikt om vad jag vill säga. Det endad jag vill tillägga, är om paranoija kan botas med kunskap, eller om det är en instinktiv handling? Man kan alltså tänka, men inte högt? Främlingsfientligheten är också markant med denna sjukdomen, en slags utanförskap.

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 3 veckor sedan #119303 av Nissegossen
Jag med flera brukare här i Göteborg har själva sjukdomen! Meningen är att vi tillsammans med en handledare skall göra något själva i att föra ut projektet där vi som har sjukdomen får komma till tals inom IFS!!!
Glöm inte att jag är en av de första som var med när IFS startade och vi som är aktiva ÄR faktiskt involverade själva i arbetet inom Göteborgs IFS!
Har förövrigt varit tillfrågad om jag vill sitta med i IFS,Göteborgs styrelse!!!

För Alla IFS=Intresseföreningen För Schizofreni

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 3 veckor sedan #119307 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Examensarbete om schizofreni
Jo, men paranoija är mot ens vilja att acceptera att tankarna är rimliga. Man vill inte tycka illa om ngn, men ibland pratar paranoijan sanning. Då gäller det att hitta den rimligaste orsaken till förföljelsemanin, man hittar intelligenta orsaker till en orsak, men det kanske inte alltid infrias. Nu får ni tänka själva, jag har redan dragit konsekvenserna av min paranoija, lite av en eremit är min dom, av min ngt pessimistiska livssyn enligt många. Men jag anser jag pratar rakt på sak, därav denna livssyn. Nä!

Vars är världen på väg?
  • villinte
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 veckor sedan #119350 av villinte
Svar från villinte i ämnet Examensarbete om schizofreni
Hur svårt kan det vara. Vill du finna sanningen sök djupt. Sök där de utslagna finns. Sök inte här, där de flesta lyckats. Vill någon förstå så måste man ge sig ut på nätterna leta bland soptunner och annat avskräde för att hitta sanningen. Sanningen är brutal. Dom som skriver här är inte schizofrena.
  • villinte
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 veckor sedan #119352 av villinte
Svar från villinte i ämnet Examensarbete om schizofreni
Här diskuterars frågor som vilket är mest fördelaktigt för mig asper eller schizofreni. Med andra ord en lekplats för intellektuella som leker med psykiatrin. Någon hade en psykos för 30 år sedan och är fortfarande icke arbetsför.
Mer
16 år 3 veckor sedan #119354 av Geta
Svar från Geta i ämnet Examensarbete om schizofreni
villinte,
vem är du själv?
Vad har du för diagnos?