Varför kan vi inte ta hand om varann i detta samhälle?

Mer
12 år 6 månader sedan #440120 av Pe4r
Hur kan man riskera att hamna i utanförskap?
Varför tycker folk det är rätt att bryta kontakten med varann bara sådär....

Är det inte bättre man samarbetar och reder ut problem, pratar med varann.

Jag tänker på min relation till kyrkan, jag har försökt att få dom reda ut vissa konflikter som dykt upp men att deras ungdomar mobbar mig är okej, ledare som särbehandlar mig är okej, men kritiserar man dom så blir man polisanmäld.


Sen får man höra att folk är rädd för mig, dom vill inte att jag ska gå fram till dom på stan.
Men om man för 6 år sedan hade satt sig ner och pratat igenom situationen hade alla varit vänner idag.


Sen behöver man inte utbildning för att titta till folk som är ensamma och lever i utanförskap som vissa tror.



Är det någon som känner igen sig?
Förut klarade jag mig själv, sen hamna man i särskolan och vart idiotförklarad,
idag måste man kämpa sig gul och blå för att klara av nått - enkelt.......
Mer
12 år 6 månader sedan #440121 av Geta
Har också råkat illa ut i kyrkan. Det är inte alltid så gott där som man utger sig för att vara.
Mer
12 år 6 månader sedan #440126 av Pe4r
Vad är din erfarenhet av kyrkan och vilken av dom? Svenska Kyrkan här.

En sak är säker, kyrkan har dålig ekonomi och tänker börja sälja och hyra ut,
alternativt kallställa många kyrkor och lokaler, dom har brist på medlemmar vilket gör att dom måste skära ner, men varför ska folket betala för att hålla kyrkorna uppvärmda egentligen?
Mer
12 år 6 månader sedan #440127 av Geta
Det är bra om kyrkan är uppvärmd vid bröllop, dop och begravningar. Det händer att det är iskallt i kyrkorna vid sådana tillfällen, då man missat att höja temperaturen i god tid.
Mer
12 år 6 månader sedan #440130 av Pe4r
Men man stänger inte värmen helt mellan dessa tider, man sänker temperaturen från kanske 20 till 15 grader mellan, sen kvällen innan, då ökar man temperaturen så värms lokalen upp under natten.


Men hade alla varit med i kyrkan och betalat 2-400 kr var så hade kyrkan haft god ekonomi men det är frågan om man betalar för nått som egentligen är onödigt då, fler och fler går ur kyrkan idag och kyrkan håller kanske på att bli en liten del av samhället.


Då det gäller mina erfarenheter av kyrkan, ni får gärna ta kontakt med den församling jag haft o göra med.
Dom kan ju inte anmäla mig för att folk ringer och frågar dom varför dom inte kan ta ansvar för sina ungdomar.
:bravo:


Är man en kyrka ska man ta ansvar för sina egna, men i mitt fall har dom misslyckats 10-dubbla.
Mer
12 år 6 månader sedan #440203 av Admin1
Jag tror att man aldrig skall hänga upp sin tillvaro på en enda sak t.ex kyrkan utan är det inte bra där, så väljer man något annat i samhället t.ex Röda Korset, men det finns andra organisationer också t.ex olika föreningar. Sedan finns ju träfflokaler och handikapporganisationer. Själv skulle jag aldrig vända mig till kyrkan.