Varför kan vi inte ta hand om varann i detta samhälle?

Mer
12 år 6 månader sedan #440828 av Pe4r
Sysselsättning och kyrka har inget med varann att göra.

Mailade en vän för nån dag sen, sen torsdag, sa samma som förut men han skulle fundera och kanske försöka prata med kyrkan igen, bara att mötas och prata, säga att folk inte ska vara rädd för varann, om man iallafall fick vara vänner via facebook och känna att man man mötas ute på stan.


Sen kanske dom förstår min situation och kanske kan tänkas hjälpa mig igång med en förening så kanske jag kan bli aktiv igen och landa i nuet, börja leva igen, sen har vi massor att lära av varann.

Man måste hjälpas åt, man måste ta ansvar för varann, annars kan det gå snett, och i mitt fall vart jag åtalad för trakasserier.....bara för att dom inte kunde tänkas reda ut det som blivit fel.


Så där har jag ett stort ESS i rockärmen.
Mer
12 år 6 månader sedan #440830 av Geta
Det är en mycket komplicerad och påfrestande miljö inom kyrkan. Alla klarar inte att vara så snälla som det fordras.
Mer
12 år 6 månader sedan #440838 av Pe4r
Nej, nu ska ju kyrkan börjat avveckla, folk har insett fördelen med att gå ur kyrkan och lägga dom där 100-lapparna på nått mer intressant, därmed måste kyrkkan börja sälja ut lokaler och fastigheter, avskeda, kallställa o.s.v. - ja kanske lite överdriver.

Men varför betala för nått man inte är intresserad av?
Man kan vända på det, om alla vore medlem i kyrkan kunde kyrkan
anställa fler därmed kan man få bort ett antal människor från arbetslöshet
men då ska man ge samhället nånting tillbaka, träffpunkter, mer Gudstjänster
och att kyrkan börjar hjälpa sina medmänniskor mer - än att bara jobba med
kultur och arrangemang - bortsett från familje/årshögtiderna då.
Mer
12 år 6 månader sedan #440844 av Melun
Metoden med kyrkor och speciella präster som uträttar ritualer för alla andra,
är ett försök att efterapa judiska gudstjänstordningar och har ingen egentlig kristen förankring.
Så det är dömt att gå under av sin egen brist på verklighetsförankring.
Mer
12 år 6 månader sedan #440874 av Admin1
Du skrev att du blev åtalad för trakasserier, men blev du fälld i domstol också för det? Om saken varit uppe i domstol och dömd kan kyrkan tycka att saken är redan utredd för deras egen del och att de rättar sig efter domstolens utslag. Kyrkan ändrar knappast inställning tror jag om det finns en dom.
Mer
12 år 6 månader sedan #441372 av Pe4r
Men dom är rädd för mig, men vill inte reda ut problemen,
idag får jag inte gå i deras kyrka och dom springer ifrån mig ute på stan.

Är det ett bra sätt att lösa problem på?