Varför kan vi inte ta hand om varann i detta samhälle?

Mer
12 år 6 månader sedan #440316 av malin71
En väninna var starkt troende inom Kristendomen och en dag ifrågasatte hon kyrkan mitt i ett bönemöte. Det slutade med att de slängde ut henne och portade henne. Så jag vet inte....? Jag är inte så förtjust i hur kyrkan agerar ibland.

Kan du inte flytta då, Pe4r? Det kanske finns ett trevligare ställe?

Ta nu vara på dig och var inte rädd för dem...

:hjärta
Mer
12 år 5 månader sedan #440335 av Admin1

Ready skrev: Admin,

Det skulle vara intressant att veta vad du tror på? Är du ateist?


Jag tror inte på Gud, så jag borde vara ateist även om jag inte själv kallar mig för det.
Mer
12 år 5 månader sedan #440339 av Geta
Det var ett rakt svar. Själv är jag agnostiker. Har blivit uppfostrad med religion i söndagsskola och
vanliga skolan. Men mina föräldrar var inte fanatiskt religiösa.
Fast det kan virra till begreppen med religion, när man är psykosbenägen. I svåra stunder kan det dock
vara bra att ha något att tro på för att ha ett hopp.
Numera blandar jag mig inte in i kyrkans inre arbete. Går mest på deras konserter och konstutställningar,
då jag betalar kyrkoskatt.
Mer
12 år 5 månader sedan #440342 av björk
Jag anser i min tillvaro att jag förhärligar gud.

men samt rädds inget/ingenting !
Mer
12 år 5 månader sedan #440376 av Pe4r

malin71 skrev: En väninna var starkt troende inom Kristendomen och en dag ifrågasatte hon kyrkan mitt i ett bönemöte. Det slutade med att de slängde ut henne och portade henne. Så jag vet inte....? Jag är inte så förtjust i hur kyrkan agerar ibland.

Kan du inte flytta då, Pe4r? Det kanske finns ett trevligare ställe?

Ta nu vara på dig och var inte rädd för dem...

:hjärta


Om mina kontaktpersoner inom kommun och landsting såg allvaret min situation hade dom hjälpt mig flytta för längesen.

Hittade nyss en organisation som är ny för mig, Centrum för Rättvisa, verkar vara rätt för mig, dom har fått ta del av min story, får se vad det leder till, dom kanske kan påverka kyrkan att gå med på att mötas och reda ut det som blivit fel.

Tack för dina ord! Men hade jag fått mer stöd hade jag haft det bra idag.
Mer
12 år 5 månader sedan #440379 av Geta
Kan du inte söka dig till någon annan kyrka i din hemkommun, så att du slipper flytta, Pe4r?