Varför kan vi inte ta hand om varann i detta samhälle?

Mer
12 år 6 månader sedan #440205 av Geta
Jag kände mig så utpekad som ett psykfall, när jag var med i kyrkan.
Sedan skulle diakonissan ha veckans ros i lokaltidningen var och varannan
vecka för att hon tog hand om sådana som oss.
Det var inte meningen att vi skulle höja oss ur vår misär utan fortsätta
att vara utsatta för barmhärtighet från kyrkan. Det var förnedrande.
Mer
12 år 6 månader sedan #440225 av Ready

Admin1 skrev: Jag tror att man aldrig skall hänga upp sin tillvaro på en enda sak t.ex kyrkan utan är det inte bra där, så väljer man något annat i samhället t.ex Röda Korset, men det finns andra organisationer också t.ex olika föreningar. Sedan finns ju träfflokaler och handikapporganisationer. Själv skulle jag aldrig vända mig till kyrkan.


Admin,

Det skulle vara intressant att veta vad du tror på? Är du ateist?
Mer
12 år 6 månader sedan #440264 av Tonic
Alltid tråkigt att folk bete sig illa mot varann. Beklagligt. I detta fall mot dig Pe4r. :(

Känner du dig iaf "hemma" någonstans? :hjärta
Mer
12 år 6 månader sedan #440272 av Pe4r
Ja i min egen lägenhet.....tidigare sprang man på badet 7 dar i veckan men inte nu.


Men om kyrkan agerar fel, är det då inte bra att folk ringer upp dom och ställer några enkla frågor till dom om varför dom behandlar sina egna så här?

Ja det är iallafall Själevads Församling, och istället för att finna en lösning snackar dom om att dom är så rädd för min, vågar inte gå på badhuset, vågar inte gå på stan för dom är livrädd för mig.


Ni får gärna ringa och fråga dom varför det är så, varför dom inte kunde ta itu med problemen.


Hade jag lämnat Övik för 6 år sen hade jag nog haft det bra idag, men jag vet inte, jag håller mig hemma och väntar och ser.....en dag kanske man får frid i sitt liv.
Mer
12 år 6 månader sedan #440284 av Vatten
Med tanke på alla åtal som väckts mot präster de senaste 10 åren så har det sannolikt under åren varit vanligt att utnyttja herrens hage, för vem tror väl att den fina prästen ljuger?

Ibland måste man sänka blicken något för att se det.
Mer
12 år 6 månader sedan #440289 av Pe4r
Halleleuja, vi måste ta hand om varann och älska varann - säger han på söndag,
på måndag sätter man sig ner och funderar på hur man ska hantera all kritik och problem inom kyrkan.

På ytan är kyrkan hur fin som helst men under putsen så döljer sig alkoholism, sjukdomar, personal med personliga problem och massor med problem och konflikter så man är inte helt ren bara för att man jobbar i Guds Hus.


Hade jag fått rätt stöd hade jag dragit igång en förening, ordnat en lokal och sen kan man vara där varje dag och sysselsätta sig med lite egen verksamhet och verksamhet för föreningen.

Lite av en social mötesplats som alltid är öppen.
Men nått sånt stöd kan man aldrig få.