Varför kan vi inte ta hand om varann i detta samhälle?

Mer
12 år 5 månader sedan #441489 av Pe4r
Samhället har redan havererat, varför bry sig? :bravo:
Mer
12 år 5 månader sedan #441533 av Admin1
Du kan ju bevisa att det var fel på kyrkan genom att jobba framgångsrikt inom en annan organisation. Jag skulle definitivt satsa på detta istället för att försöka diskutera med kyrkan att de gjort fel.
Mer
12 år 5 månader sedan #441535 av Geta
Kyrkan är känd för att ha många personalproblem.
Mer
12 år 5 månader sedan #441830 av Admin1
Det är inte så många här som jobbat åt kyrkan. Drummer var väl kyrkogårdsarbetare en tid, men var inte så förtjust i jobbet. Han trivdes som fisken, när han senare fick jobb hos en secondhandbutik. Geta har väl vissa negativa erfarenheter av kyrkan också.
Mer
12 år 5 månader sedan #442217 av Pe4r
Admin1 helt korrekt, bygg upp nått eget, varför inte en Klädsimmarklubb som jag kanske nämt här på forumet tidigare....

Nej men jag fick trevligt tjejbesök, nej dambesök kallas det i min ålder kanske,
dom skulle ha bönemöte inne hos hyresvärden, dock vart jag inbjuden först då dom skulle fika, men vi fick 2 timmar tillsammans.

Hyresvärden ha ett stort hus som är värt att användas, så jag tror det fler möten inne hos honom, bara detta med en social gemenskap - vilket i sin tur leder till att man finner styrka, att man kan ta det stora steget att dra ihop några stycken och bilda en förening som man får ansvaret att sköta om.


Hade varit en god idé, den dag jag får kontakt med kyrkan kan jag bjuda in dom personligen till vår förening och visa vår verksamhet och bjuda dom på ett års medlemskap kanske, d.v.s. eventuell ledare o präster i kyrkan.

Då ser dom att jag gått vidare till slut och byggt upp nått eget, och i min förening kan man jobba aktivt med att prata om hur man kan hjälpa varann och att man måste ta ansvar för varann.


Sen får vi inte vara rädd för att prata om problem heller, är det nått som känns konstigt så tar vi itu med det direkt.
Vilket innebär att rädslan att prata om känsliga saker släpper, får man sen kontakt med sin gamla ledare på kyrkan och andra så kan man berätta för dom hur våran förening arbetar och vad vi strävar efter och på så sätt kan jag lära dom hur dom kan bli bättre.


:bravo:

Kyrkan vs Per 0-20!