Öltråden

Mer
6 år 5 månader sedan #991546 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Öltråden
Jocke det jag skrev och jag sedan tog bort, är lite av att vara en ögontjänare, bör inte skriva så

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #991548 av memphis
Svar från memphis i ämnet Öltråden
Öl är verkligen en bov zoidar. Man kan bli fet runt magen på bara en öl om dan. Det är lika illa som läsk om man vill gå ner i vikt.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 5 månader sedan #991552 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Öltråden
Ok, jag drar ju själv fram gamla ögontjenare i rampljuset, kanske lite för ofta?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 5 månader sedan #991557 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Öltråden
3 st 3,5% öl om dagen blir en aktningsvärt summa sammanlagt på en vecka, räkna på det och se att jag har rätt, 3 st om dagen, där tar du och omvandlar ölen till 100 cl för att det är lättast att räkna, i varje ölburk innehåller då 100cl på en burk, då blir det 3,5 cl 100% sprit, således har du då det ggr tre och du hamnar då på 10,cl 50% sprit och det ggr 7( 7 dagar) då hamnar du på 7X3 alltså bortåt 70 cl 50% sprit.

Då på en vecka har du knäckt en flaska starksprit och eftersom du knappast hittar 50% på systemet utan det blir då ca 40% sprit har du knäckt ett helrör sprit på en vecka genom att dricka 3st ölflaskor 50 cl 3,5% om dagen

Procenten som står på etiketten det omvandlar du direkt till det som står på burken om procentsatsen till ex 7,0% är en bra grogg på 7 cl 50% sprit

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 5 månader sedan #991570 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Öltråden
Ja, dricker du en pava starksprit varje vecka översatt till all alkohol du inmundigar / vecka.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 5 månader sedan #991572 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Öltråden
En grogg om dagen för att gå ned i varv?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum