Är identitet ett socialt fenomen?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 6 månader sedan #870169 av Jocke
Kan det gälla, att man får anpassa sitt trummande till varje lokal? Kanske man behörver träna i olika lokaler för att kunna prestera maximalt. Jag märker det på mitt teckenspråk, jag utövar den inte varje dag, men märker att jag kan anpassa mig bättre i olika rådande omgivning om jag övar tillräckligt ofta. Omväxling är bra Drummer, då tror jag man kan utföra maximum prestanda med olika miljöer som bakgrund, och att man inte fastnar i det bekväma där ditt sound är nästan perfekt.

Därför tror jag Dave Grohl har en bra struktur som övar med olika band och inte bara samma ena hela tiden!

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 6 månader sedan #870177 av Drummer
Absolut Jocke! Jag har en förmåga att bli stressad när trumljudet inte är bra! Visst man får stämma sina trummor olika i olika lokaler och jag har blivit bättre ändå på senare tid att acceptera ett sämre sound och kunna leverera ändå, för det handlar just om det vad man levererar! Dave Grohl är ett bra exempel på ett trummis som trivs med sina trummor i vilken lokal han än är i! Mycket kan handla om hur harmonisk man är i sig själv också! Men det kan vara chockerande att gå från ett musikrum som låter så jävla bra till att hamna i en motsatt lokal! Men som sagt va Det handlar vad man levererar! Man måste nog lära sig det!
Mer
7 år 6 månader sedan #870179 av Drummer
Om jag ska vara riktigt ärlig mot dig Jocke så låter detta klipp inte bra ljudmässigt men han levererar bra!

[youtube:2238tko5]FS_x-aSzmeQ[/youtube:2238tko5]
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 6 månader sedan #870183 av Jocke
Ja, uttrycksformen måste bli annorlunda om man måste anpassa sig! Men man får inte spela över och tro att man är bättre än vad man är. Man måste ha en viss realistiskt gehör för vad man uträttar när man verkligen ska prestera ngt utöver det vanliga. Jag tror med din självsäkerhet du utstrålar här på viska kan ge mer än en medelmåttig insats! Men det gäller att du skärper ditt gehör i olika lokaler och kan prestera så du själv känner dig nöjd med vad du har visat upp. Kanske du ska variera din träningslokal lite oftare?

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 6 månader sedan #870186 av Jocke
Någonting har hänt med min hörselslinga, får inte igång den, kan tyvärr inte avge ngt omdöme just i detta fall!

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 6 månader sedan #870192 av Drummer
När jag spelade i kyrkan för 3 år sedan 15 låtar gospelballader så innan spelningen testade jag virveltrumman och den lät bra! Jag stämde ner den lite och tyckte tillslut att jag var nöjd! Sedan kom de övriga musikerna in vid repandet och tyckte virvel lät för hård säkert p.g.a tegelstenar i väggarna och i golvet men den lät bra solo! Då testade jag att lägga en tunn matta under trummorna som jag gjorde genast att det blev ett behagligare ljud för det dämpande en del! Spelningen blev ändå bra! Jag spelade mest med vispar!

Jag har ett bra musiköra för hur det ska låta och där håller de flesta med mig! Men du Jocke säger att jag verkar självsäker på min sak, absolut när det kommer till musik och gehör! Men självsäker är jag med musiken, men i andra sammanhang när det handlar om ämnen jag inte är så säker på så kan jag känna mig lite osäker istället! Men så är nog verkligheten för alla mer eller mindre! Sedan känner man sig säkrare med vissa människor än med andra!