Är identitet ett socialt fenomen?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 7 månader sedan #870196 av Jocke
Ja, så är det nog! Men receptet för att bli en bra trummis, är nog ödmjukhet! Om du kan lyssna in dig på andras frekvenser, så tror jag du framkallar en lyhördhet för hur musik ska låta! Det tror jag är skillnaden på bra och medelmåttiga trummisar? Hade en kompis i Vindeln, när jag gick folkhögskolan där. Han gick fritidsledarlinjen, men dem had ett musikrum, och han spelade med några där. Han var en funktionellt duktig trummis, men han hade en ödmjukhet, så jag tolkade honom som nästan en av de bästa trummisar jag hört.

Riktigt bra lät det! Han var snäll, kanske det förbättrade hans trumposition? Det där flowet hade han som trummis då det lät extra bra ibland, givetvis beroende på medspelarna.

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 7 månader sedan #870204 av memphis
Vindeln! inte långt från där jag bor. Kan åka dit o handla ibland o min hundvalp köpte jag i en ort på H utanför Vindeln. Kommer inte ihåg vad den hette...vänta lite...Hällnäs. Hon kommer från Hällnäs.
Mer
7 år 7 månader sedan #870214 av Drummer
Ödmjukhet absolut Jocke gör att man spelar bättre men då måste som sagt va bandkemin fungera! Alla tycker jag har ett ansvar att respektera varandra men man behöver inte tycka om allas spelstilar eller personligheter! Sedan finns det också en våldsam avundsjuka med i bilden också! Jag har spelat i många band och ofta har individen själv velat leva ut sitt alter ego eller vad det nu heter! Det har jag också gjort ibland och då blir inte resultatet bra! Att vara med i ett bra band handlar om lyhördhet också och jämkas samman till ett musikideal som passar alla! Passar det inte i längden så spelar man med fel människor! Bandkemi är det viktigaste och att man är som goda vänner samtidigt!
Mer
7 år 7 månader sedan #870345 av Admin1
"Krishnamurti pläderade därefter för att var och en måste finna sin egen väg. Han blev därefter en odogmatisk religiös mystiker, i det att han förnekade allt värde av gamla begrepp och uppmuntrade folk att inte tro på någon auktoritet, inkluderande honom själv. I stillhet borde de själva se och lyssna i absolut frihet och klarhet och bli vissa om tankens och varats natur i nuet."

Krishnamurti menade att man skall se verkligheten, som den verkligen är och inte som man blivit lärd att den är. Kunskap kan förblinda en i vissa fall.

[url:1vhiercq]https://sv.wikipedia.org/wiki/Jiddu_Krishnamurti[/url:1vhiercq]
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 5 månader sedan #996505 av Jocke


Det verkar som om vi inte bor så värst långt ifrån varandra ispegelland? Jag funderar skarpt på Umeå? Men min stad lär ju ha northvolt i startgroparna? Så det kommer att innebära mer av allting? Framför allt mer tillgänglig kultur?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 5 månader sedan #996509 av memphis
Om jag får lägenhet i Umeå, Jocke, så blir det storstan för mig med! :) men det är svårt att få lägenhet i Umeå! Jag har bara stått i kö i 15 månader där. Och vad det verkar får man vänta ca 4-5 år på Umeå tyvärr. Jag är lite less på små byhålor för det har varit små hålor för mig, och landet, sen 1999. Umeå skulle kännas som en metropol!