Är identitet ett socialt fenomen?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 6 månader sedan #870117 av Jocke


Albert Einstein och Thomas Mann !938, Princeton university. Vilken avslappnad man Einstein var på äldre dar!

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 6 månader sedan #870142 av memphis
identitet är väl vad man vet om sig själv. och vet man inte så mycket är väl det vad man tror om sig själv. och tror eller vet man inte så mycket, så är identiteten väl inte så mycket.
Mer
7 år 6 månader sedan #870144 av Drummer
Min identitet handlar om musik och trumspel! När jag sitter bakom trummorna känner jag mig där jag hör hemma!
Mer
7 år 6 månader sedan #870147 av memphis
jag hade en barndomsvän som var tokig i trummor. blev riktigt duktig också just därför. men jag minns när hans mamma var i köket och sa så himla trött: jag ångrar verkligen att jag gav Micke ett trumset! ha ha.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 6 månader sedan #870155 av Jocke
Identiteten är grundläggande för att skapa en känsla av välbehag! Om man inte vet så mycket då har man inget att oroa sig för menar du? Men problemet med handikapp, är att man ställs utanför den naturliga ordningen, att man själv kan bestämma vad man vill ta till sig! Det lilla man upplever, skapar en känsla av otillräcklighet! Därför lovprisar jag internet och viska för den känsla jag har nu! Men många vill avslöja mig, varför vet jag inte! Är jag en liten buffel mot deras samvete, med mina raka rör som jag ofta spelar ut?

Jag tror ändå ni vet mer än mig, i vissa insinuanta frågor? Men ni kan ändå aldrig utgå från det ni tror är den givna sanningen ni hör?

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 6 månader sedan #870162 av Drummer
Trummor är instrument som är känsligt för akustik! I mitt trumrum hemma i mina föräldrars källare har jag inrett själv och det låter väldigt bra! Men tar man med sina trummor i en annan lokal kan det låta skit! Detta har även proffsiga trummisar uttalat sig om!