Helvete har säkert gått upp 20 kilo på tre månader.....

Mer
6 år 1 månad sedan #1035503 av 1Dave
Lifesum finns både som betal och gratisversion.

/Dave
Mer
6 år 1 månad sedan #1035504 av Admin1
Har du fått någon ny medicin, eftersom du gått upp så mycket i vikt?
  • ChujiYellow
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 1 månad sedan #1035506 av ChujiYellow
Nej det är att jag har slutat knarka! Har inte knarkat på tre månader det är längsta uppehållet på flera år!
Mer
6 år 1 månad sedan #1035543 av 1Dave
Det viktigaste är kosten ändå om du vill gå ner i vikt. Även om du går två timmar om dagen så är det så lätt att gå upp i vikt om du äter fel.

Promenarar du 2 timmar förbränner du cirka 330-380 kcal.
Det motsvarar tex cirka 70 gram av OLWs lättsaltade chips. Alltså inte ens en halv påse.
Eller cirka 65 gram Jordnötter.

Då ser du hur lätt det är att förstöra en dag av viktminskning genom att äta fel.

Man ska så klart röra sig så mycket som möjligt för att leva hälsosamt men det är inte så viktigt för att gå ner i vikt!

/Dave
  • ChujiYellow
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 1 månad sedan #1035592 av ChujiYellow
Tack Dave det satte perspektiv för saker och ting! Då vet jag vad jag ska göra!
Mer
6 år 1 månad sedan #1035685 av Nissegossen
Jag gick upp 20-25 kilo på två månader pga att läkemedelsföretaget sade vi kommer att sluta tillverka Trilafon, då fick jag Invega tabletter i ett samtal med min psykiatriker och det blev ett ramaskri från både patienter, anhöriga och personal på sjukhusen, protesten var så kraftfull att läkemedelsföretaget inte slutade tillverka injektionsvätskan, men de lade ned tabletterna. Värt att nämna är att nämna år att ett finskt företag kom med ett generika peratsin i den vevan kom en st-läkare med min behandlande ssk och jag var tvungen att visa honom att det fanns. Hamnade på viska och där Admin och han bad om papper och penna han skrev ned peratsin, därefter blev jag förvånad att hon i kassan på apoteket sade jag har någonting i din låda och det var peratsin tabletter samt att vikt uppgången går inte att få bort, skitmedicinen Invega har gjort mig fet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum