Börja odla igen

Mer
3 år 11 månader sedan #1255424 av Richard
Svar från Richard i ämnet Börja odla igen
Jag tror jag väntar till nästa säsong med chilin, förutom med Dragon’s Breath, eftersom jag köpte 200 fröer av dom.

Carolina Reaper, Trinidad Scorpion Butch T, Bhut Jolokia - Ghost Pepper fick jag bara 5 fröer för typ 50 kr vardera sort, o Pepper X 10 frön.

Men först budade jag på 10 frön Dragon’s Breath, maxbud 30 kr. Men blev överbjuden, o jag hade kunnat öka till 50 kr, men det hann jag inte. Så kollade jag eBay o hittade 200 fröer för runt 50 kr. Nackdelen är att det kan ta flera månader innan jag får de. Men får jag så många så kan jag testa mig fram i en liten inomhusodling.
Mer
3 år 11 månader sedan #1257097 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Börja odla igen
Två spenatfrön verkar ha kommit upp och nu gjort sitt.
Mer
3 år 11 månader sedan #1257114 av majak
Svar från majak i ämnet Börja odla igen
Jag har också odlat spenat iår, förstagångsodlare, jäklar vad stora spenatplantorna blir! Satte i en blomlåda som de nu ormat sig upp ur.
Mer
3 år 11 månader sedan #1257180 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Börja odla igen
Lidl säljer balkongkrukor med chili eller tomater. Kostar 99 kr och de har frukter redan.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1276370 av Stoneage
Svar från Stoneage i ämnet Börja odla igen
Lycka till med odlingen! (kanske redan skördat?)

Admin1, intressant sällskap du hade...(Kackerlackor och en myggfångande Gecko ödla, coolt).

Till våren vill jag bygga ett litet växthus på min terass, tänker mig odla tomater där i.

Just nu är där potatis på gång som min hyresvärd planterat. Skördade en handfull häromdagen, resten
skördar jag om någon eller några veckor.
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Stoneage.
Mer
3 år 8 månader sedan #1276682 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Börja odla igen
I juni köpte jag en gurkplanta för 20 kr som jag haft i ett växthus. De har blivit 2 gurkor.