Så blir det när man tänker för mycket ...

Mer
3 år 4 månader sedan #1309879 av Geta
Är det inte Cosmos och jag som är dina syndabockar på Viska, Pimed? Vi är fascister, nazister rasister och idioter.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 4 månader sedan #1309880 av Jocke
Om man är gay som du verkar vara Pimed, så befinner man sig i minoritetens hemland! Du blir säkert utsatt för diskriminering och starka fördomar från majoriteten och vissa andra vissa minoriteter som vill befinna sig i majoritetens hemland. Du har kanske själv fördomar mot vissa grupper, för att dem visar sin bredsida mot din grupp särskilt.

Jag har ju själv mött fördomar för att vissa tror man dricker mycket öl och att jag står för vissa saker, som jämlikhet och och står upp för de som är homo, har träffat flera sådana och försökt visa min mänsklighet mot dem trots att jag gillar tjejer o.s.v. Men fördomar beror nog på att man har egen osäkerhet och dålig självkänsla eventuellt.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 4 månader sedan #1309893 av Cosmos
Ja, jag gick hos en drogterapeut som körde lite KBT. Hon föredrog istället att kalla det KPT, kognitiv psykoterapi ,eftersom våra samtal kom att handla om så mycket mer. Men jag fick göra listor som innehöll alternativa tänkesätt och tejpa upp dem på kylskåtsdörren. Där såg jag dem varje gång jag skulle laga mat (eller annat). De innehöll alternativa tankar när jag fastnade i ältande och självömkan. Jag har numera inte kvar listorna, de försvann i alla flytttar. 
Mer
3 år 4 månader sedan #1309898 av wasp
NAT, NOT! Inga vaneföreställningar! Den krassa verkligheten istället! Tänker ofta längre än näsan räcker!
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1309904 av Pimed

Geta skrev: Är det inte Cosmos och jag som är dina syndabockar på Viska, Pimed? Vi är fascister, nazister rasister och idioter.
 

är inte ni det då? minst två av fyra stämmer nog. nej geta syndabock är endast när en grupp individer utser någon bära ensamt på det kollektiva asvaret 0ch felen och är den enda i gruppen som anses det. därför kallas det syndabock! när det egentligen nästan aldrig finns någon syndabock samma sak när sk häxor dränktes och brändes för dom blev utsedda att felen beroedde på dom sk häxorna. vilket det inte gjorde.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1309929 av majak
Lyssnade på Björn Naatihko Lindblads bok om sin upplevelse som munk. Hans budskap var att jaget ligger utanför tankarna. Att vi precis som ni skriver har så många automatiska tankar att det varken är smart eller bra för en att agera/ge uppmärksamhet till alla. Min KBT-kontakt är mycket influerad av honom och det låter rätt smart. Ibland måste man nog kanske stänga av tankemaskinen och gå på känsla för att inte hamna snett.