Så blir det när man tänker för mycket ...

Mer
3 år 4 månader sedan #1310145 av Nissegossen
Va bra sill och ägg i ett

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan #1310222 av wasp

Geta skrev: När jag var på bröllop i Göteborg för 4 år sedan och bodde på hotell i Örgryte, smakade ägget på hotellfrukosten fisk.

Var nog Kålle som pnkat på det. Han får 'sälla te mädda'. (Sill till middag).
Mer
3 år 4 månader sedan #1310225 av Nissegossen
Ang rubriken, tänk inte så mycket då rå

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1310244 av Admin1

Jocke skrev: Ja, jag har numera ett ökat tankeflöde där oväntade tankeflöden dyker upp utan att jag vet vad dem betyder egentligen? Jag säger ovanliga ord, som jag inte alltid kan förklara vad dem betyder. Innerst inne tror jag mig veta betydelsen, men när jag kollar synonymlexikonet så betyder dem ofta helt annat än vad jag tänkte ursprungligen!

Det är nog kanske lite jobbigt för andra detta, men för mig betyder detta en slags personlighetsförändring. Även att skriva tyder på en viss förändring enligt min dåvarande tankeformulering. De flesta av er tror jag uttrycker mig som vanligt, men tankarna har förstärkts och glömskan av vissa vanliga ord har kategoriserat som vanligt dessa tider.

 

Vid schizofreni har man en ökad tillgång till sina minnen. Man minns plötsligt saker man inte försökt att minnas. Kan vara det. Ökat tankeflöde innebär att det strömmar massor av tankar genom huvudet, som inte går att stoppa. Man har förlorat tankekontrollen.

Geta skrev: I början av min schizofreni kunde jag inte tänka alls. Jag stötte på motstånd hela tiden, när jag försökte tänka.

Hade något liknande. Det var svårare att tänka, som att de gamla tankebanorna var borta.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1310270 av wasp
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 4 månader sedan #1310289 av Jocke

Vars är världen på väg?