Så blir det när man tänker för mycket ...

Mer
3 år 4 månader sedan #1309944 av notwoodstock
Jag vill ha bort mina fördomar. Men vissa fördomar överlever man tack vare.

Och så tänker jag ju hur Jesus vill?
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1309972 av Pimed
Se internationella och alternativa filmer eller läs böcker som du skulle annars inte läsa som kan möjligtvis vidga dina vyer. Res till utlandet. Umgås med människor som är olika som du vanligtvis inte skulle umgås med.

 
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1309974 av wasp

Cosmos skrev: Att tänka gör väl ingen illa? Det är när tankarna vill oss illa som de är destruktiva. Det finns något som kallas för NAT, Negativa Automatiska Tankar, där vi fastnar i dåliga tankemönster vilket får oss att fastna i cirklar och vanföreställningar. Precis som Pimed skriver så brukar man använda KBT för att försöka byta ut NAT mot andra tankar istället.

NAT? NOT! Den krassa verkligheten gör sig brutalt hotande ibland. Tänker längre än näsan räcker...............
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 4 månader sedan #1309992 av Jocke


Det är ju känt att kapitalismen utnyttjar vartenda sekvens till att tjäna pengar! Men jag trodde Obama var bra för världen.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 4 månader sedan #1310005 av Admin1
Värst är väl ökat tankeflöde, där massor av tankar kommer utan att man tänker. Det är en tankestörning, som jag hade en kort tid i början av sjukdomen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 4 månader sedan #1310012 av Jocke
Ja, jag har numera ett ökat tankeflöde där oväntade tankeflöden dyker upp utan att jag vet vad dem betyder egentligen? Jag säger ovanliga ord, som jag inte alltid kan förklara vad dem betyder. Innerst inne tror jag mig veta betydelsen, men när jag kollar synonymlexikonet så betyder dem ofta helt annat än vad jag tänkte ursprungligen!

Det är nog kanske lite jobbigt för andra detta, men för mig betyder detta en slags personlighetsförändring. Även att skriva tyder på en viss förändring enligt min dåvarande tankeformulering. De flesta av er tror jag uttrycker mig som vanligt, men tankarna har förstärkts och glömskan av vissa vanliga ord har kategoriserat som vanligt dessa tider.

Vars är världen på väg?