Dysmorfofobi!

Mer
3 år 2 månader sedan #1318133 av memphis
Svar från memphis i ämnet Dysmorfofobi!
Tror inte att du lider av dysmorfofobi Drummer. Då tror man att man ser helt hiskelig ut, och det gör inte du. Du brukar ju vara lite skrytsam om ditt utseende. Det är nog så att det är din depression som gör att du känner dig fulare än normalt.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318184 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dysmorfofobi!
Att han hakar upp sig på utseendet beror troligen på depression. Då brukar man nedvärdera sig själv på olika sätt. Drummer har en klippapparat så han kan snagga sig ofta och då ser han bättre ut.
  • Hope
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan #1318187 av Hope
Svar från Hope i ämnet Dysmorfofobi!
Men kanske hans depression har drag av dysmorfofobi? Jag vet en som hade depression, psykoser hade starka drag av det. Han trodde verkligen att han var vanskapt. Trots det att han var jävligt populär bland tjejer.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318292 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Dysmorfofobi!
Jag får ofta blickar från tjejer och många säger att jag ser bra ut. Jag är nöjd med mig själv om jag är normalviktig och nyklippt. Men när håret växer ut så tycker jag att jag ser ful ut. När jag låg inlagd på psyket så tyckte jag efter 2 veckor att jag inte gillade min spegelbild pga att håret växt ut. sedan tycker jag att man ser olika ut i olika ljus. Men jag tror på vad Admin skriver att det kan bero på depresion och även ångest. När jag ser mig själv i kameran på mobilen så tycker jag att jag ser bättre ut än vad jag gör i spegeln. 
Mer
3 år 2 månader sedan #1318303 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dysmorfofobi!
Julio Iglesias smörsångaren ville alltid bli fotograferad från vänster sida.

Mer
3 år 2 månader sedan #1318304 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Dysmorfofobi!
Thorsten Flinck hade dysmorfofbi när han var överviktig. Men det är längesedan. Han upplevde att han var ful när andra inte upplevde det. Idag är han normalviktig och känner sig snygg. Så är det med mig också.