"Tar helt av"

Mer
12 år 11 månader sedan #403371 av Brygga
Svar från Brygga i ämnet "Tar helt av"
Jag tror inte man kan bli för religiös. Eller det kan ta avvägar, som när jag trodde att Gud talade genom mina tankar och i stort sett förbjöd mig att äta, prata med folk och andra normala saker. MEn lyssna inte när folk säger att du är för religiös. Jag är väl emot den tro du har, men jag kan gå långt för din rätt att ha den. Man ska få tro på vad man vill.

Och angående diagnoser: min läkare är likadan. Han antydde att jag är psykiskt sjuk, men han vågar inte sätta en diagnos på grund av de jag redan har. Och när jag var inlagd sade de att de främst vill behandla mina symtom, att det inte alls är viktigt vad jag lider av. Samma med dig antar jag.
Mer
12 år 11 månader sedan #403373 av Brygga
Svar från Brygga i ämnet "Tar helt av"
Man kan som sagt inte bli för religiös, men det kan ge en vanföreställningar, och då ska man vara försiktig. Jag trodde ju att jag var "utvald" av satan, och då höll jag på att ta livet av mig. Då är det ett problem, men det är sällan själva religionen som är problemet, snarare vad man gör av sin tro.
Mer
12 år 11 månader sedan #403399 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet "Tar helt av"
trance,

Jag tror psykologen menade att det var viktigare att leva här och nu, jobba med det som är för hand. Att det är viktigare att jag får hjälp med mina symtom istället för att hela tiden leta efter eventuella bättre diagnoser(?) jag vet inte exakt. Vanföreställningar kan vara judiska världskonspirationen. Känslokaos kommer i perioder. I helgen satt jag i ett hörn hopkrupen och skakade, det borde väl räknas?

Mor sa hon inte tror jag har borderline, men hon är helt på det klara att jag har AS, ADHD, djupa depressioner, är uppvarvad ibland och har psykotiska symtom. Hon är psykiatrisk sjuksköterska. Så jag frågade psykologen som jag fick borderlinediagnosen från om den verkligen stämde och hon sa jag uppfyllde många kriterier (utan att specificera). Det hon sagt jag förmodligen inte har är dissociation (som jag inte är på det klara med vad det betyder).

Nedanför skriver jag upp så det kan vara, vet inte vad hon räknar som riktiga borderlinesymtom, men jag blev utfrågad och fick göra tester flera timmar iaf. Redan första gången jag var inlagd gav min kontaktperson mig tips om "Sänder på tusen kanaler" och läkaren sa "personlighetsstörning kanske". Psykiatern som läste min journal sa hon trodde borderline och skickade mig på utredning. Första dagen "din personlighetsstörning" blandat med "OM du får diagnosen" så jag "visste" varthän det barkade... .? "Det är ju bara att se på dina armar" (men det är ju inte ensamt kriterium). Nu sa hon mina armar var fina att hon blev glad över det, men jag har ju bara bytt till benen för att kunna gå i t-shirt. .?

1. gör stora ansträngningar för att undvika verkliga eller fantiserade separationer
Kan vara att jag har svårt att släppa då jag borde. Tex då det blev slut med min första pojkvän så fortsatte jag att ringa och skicka brev trots att jag intellektuellt visste att jag inte borde.

2. uppvisar ett mönster av instabila och intensiva mellanmänskliga relationer som kännetecknas av extrem idealisering omväxlande med extrem nedvärdering
Ska inte nämna namn.

3. uppvisar påtaglig osäkerhet och instabilitet i självbild och identitetskänsla
Jag är nog en sökare. Nu har jag lagt ner politiken för det blir bara problem. De hatar mig, så varför skall jag älska dem? Men jag kan inte släppa. Blir glad samt får ångest när breven dimper ner och telefonsamtalen kommer. Tänkte först på syndikalisterna, sen miljöpartiet. Sen drömde jag om Lars Leijonborg så gick med i Fp i stället.Var med i RFSL men blev utstängd. Funderade på katolicism men jag är för liberal. Funderat på baptisterna, men funkar inte mellommenneskligt. Var med i Folkpartiet, gymnasienämnden och LUF, men jag är för vänster för dem och vänstern säger jag är höger. Klarar inte av sega facket eller sossarna, gillar det mer intellektuella och höga i tak i Fp.

4. visar impulsivitet i minst två olika avseenden som kan leda till allvarliga konsekvenser för personen själv (till exempel slösaktighet, sexuell äventyrlighet, alkohol-, medicin- eller drogmissbruk, vårdslöshet i trafik, hetsätning, kaotisk livsstil).
Hetsätning, sexuell äventyrlighet, överdoser, trafik, ogenomtänkta resor till andra sidan av Sverige för möten som kan vara farliga...

5. uppvisar upprepat suicidalt beteende, suicidala gester, suicidhot, eller självskadande handlingar
Självskadebeteende, självmordstankar, su-försök.

6. är affektivt instabil, vilket beror på en påtaglig benägenhet att reagera med förändring av sinnesstämningen (till exempel intensiv episodisk nedstämdhet, irritabilitet eller ångest som vanligtvis varar i några timmar och endast sällan längre än några få dagar)
Jag kan bli helt förstörd av en så patetisk sak som ett inlägg på nätet att jag mår dåligt flera dagar till exempel.

7. känner en kronisk tomhetskänsla

8. uppvisar inadekvat, intensiv vrede eller har svårt att kontrollera aggressiva impulser (till exempel ofta återkommande temperamentsutbrott, konstant ilska, upprepade slagsmål)
Jag har då flugit på folk, men har blivit stoppad. Nära att knuffa ner folk för trappor flera gånger, jag kan skrika rätt ordentligt, vänder på en femöring.

9. har övergående, stressrelaterade paranoida tankegångar eller dissociativa symptom.
Vet inte.




Sofia,

Kloka ord.
Mer
12 år 11 månader sedan #403405 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet "Tar helt av"
Man kan definitivt bli för religiös. Se bara på dårarna som spänner ett dynamitbälte runt midjan. Alahu Akbar och tror de kommer få ligga med oskulder i efterlivet. Helt klart sinnesjukt. 95% av alla krig som varit är på grund av religion! Sen finns det inga som helst bevis på att det som utgör det fundamentala i religion är verkligt. Verklighetsprovar man religion så inser man snabbt att det är skitsnack alltihop. Alla religiösa institutioner är hycklare och bedragare. Bara för en vecka sedan var jag inne i en kristen kyrka. Den religion som säger att man ska ge vad man kan till fattiga. Det första jag såg där var en Steinway flygel för sexhundratusen. Och utanför satt en smutsig kille med huvudet mellan knäna. Fy fan säger jag bara. Pederaster hela bunten.

90% av Egypten befolkning är könsstympade pga religion. De skär av klitoris på småflickor för i helvete. Sjukdom är vad det är.


Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
12 år 11 månader sedan #403476 av trance
Svar från trance i ämnet "Tar helt av"
dissociation kan vara väldigt mycket men det som är viktigt att komma ihåg är att det är direkt kopplat till trauman man upplever eller har upplevt i det förflutna. och då menar jag framförallt trauman i form av övergrepp, dvs att ha blivit skadad av en annan människa/människor.

för mig är borderline något som har väldigt mycket med trauman och dissociation att göra men det är möjligt att diagnosen ställs även på ett annat sätt idag. men i min familj finns det i många generationer tillbaka väldigt allvarlig traumaproblematik. alltså typ värsta tänkbara. den kvinnan som beskrivs i "tusen kanaler" dissocierar ju en hel del på ett speciellt sätt men hon benämner det aldrig dissociation. men utifrån vad hon beskriver är det dissociation det handlar om, det där att saker inte verkar väga nåt och att hon går in i nån slags dimma.

nu tror jag dock att jag är off topic eftersom vi rör oss i forumet för andliga frågor.
  • Issa Jesus.
  • Besökare
  • Besökare
12 år 11 månader sedan #403479 av Issa Jesus.
Svar från Issa Jesus. i ämnet "Tar helt av"
zoegas,

gå in på <!-- w --> www.kyrkforum.se <!-- w --> och läs i tråden "uppenbarelseboken 21" där är Issa, rasollah och Jesus. just nu.