Hopplöshet eller Hopp!

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
18 år 7 månader sedan #23139 av Geta
Min schizofreni började med att jag trodde
att allt var meningslöst.
Jag var så övertygad att det var så.
Därför gav jag upp.
Det konstiga var att efter en vecka fick jag
en andlig upplevelse.
Har ni andra fått visioner?
Det var någon annan som skrev om det.
Att man mitt i att man mår dåligt får upplevelser
att må bra. Korta ögonblick.
Mer
18 år 7 månader sedan #23143 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Hopplöshet eller Hopp!
Geta,
Jag känner igen väldigt mycket av det du beskriver - först en tärande känsla av hopplöshet och jag vill inte leva, sedan kommer psykosupplevelsen eller den andliga upplevelsen av att ha svaren på alla frågorna, som ett ljussken eller ett dån som ropade på mig.
Det är allt.

/Sofie
Mer
18 år 7 månader sedan #23146 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Hopplöshet eller Hopp!
Känner också igen mig. Innan psykosen mådde jag dåligt med en lång depression och utan minsta gnista.
Sedan ingrep psykosen med all andlighet och efter det blev det faktiskt mer positivt. Precis som en annan del av mig som jag inte kännt till tog över rodret för ett tag.
  • Axons
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #23148 av Axons
Svar från Axons i ämnet Hopplöshet eller Hopp!
Det här med andlighet har jag lite svårt att förstå. Är alla här religiösa eller?
Mer
18 år 7 månader sedan #23157 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hopplöshet eller Hopp!
Min psykos började också med långvariga depressiva perioder. Själva psykosen innehöll inget andligt för mig utan hade snarare maniska inslag med perioder av eufori. Jag har aldrig haft andliga upplevelser eller sådana intressen.
Mer
18 år 7 månader sedan #23159 av Zedd
Svar från Zedd i ämnet Hopplöshet eller Hopp!
Mitt liv var nästan normalt tills två månader före psykosen, då jag började bli misstänksam och känna mig uppkollad och övervakad. Jag blev också deprimerad. Mitt problem var att när jag var som sjukast inte hade några andliga upplevelser. Jag förknippar andliga upplevelser med livsglädje och hopp och inte med sjukdom. Livet vore bra tomt utan magin och det som finns bortom.