Hopplöshet eller Hopp!

Mer
13 år 2 månader sedan #381782 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hopplöshet eller Hopp!
Saara, lämna Geta ifred just nu. Hon behöver lite luft och frihet.
Mer
13 år 2 månader sedan #381793 av Poppy
Svar från Poppy i ämnet Hopplöshet eller Hopp!
Jag kan berätta hur det varit för mej (obs alltså, jag försöker inte pracka på nån nånting, bara berätta hur det var för mej).

När jag var som sämst så hörde jag ibland en lugnande, trygg röst som hjälpte mej, och jag tänkte att det var Gud. Alltså helt annorlunda mot dom "vanliga" rösterna som var skrämmande och onda.

När jag först kom till psykiatrin så visste jag inte om jag skulle våga ta medicinerna dom gav mej eller inte, för jag visste inte vad som var verkligt. Ifall demonerna var verkliga och pillren bara gjorde så att jag inte kunde se eller höra dom, så skulle jag ju vara väldigt illa ute om jag tog medicinerna. Då skulle dom kunna smyga sej på mej utan att jag märkte nånting och sen döda mej. Men då fick jag ett budskap från Gud som var att jag skulle lita på psykiatern och psykologen och ta medicinerna. Så jag gjorde det, fast jag var skräckslagen. Och sen blev det så småningom bättre.

När jag vart dålig sist och fick sjukskriva mej så började färden mot psykos med att minne, nutid och rena fantasier smälte ihop mer och mer. Det krävde större och större mental ansträngning från min sida att hålla isär vad som var vad, och till slut orkade jag inte. Jag bara låg på sängen och allting var som en enda röra, jag visste inte vad som var nu, vad som var då och vad som var framtid eller fantasi, hela tillvaron bara snurrade runt mej som ett stort kaleidoskop eller en våldsam storm. Men till slut hamnade jag så att säga i stormens öga. Helt plötsligt blev allt lugnt, och jag såg Gud. Sen kände jag mej åtminstone tillräckligt bra för att gå upp ur sängen och sjukskriva mej (fram tills dess hade jag gått till jobbet trots att jag blev knäppare och knäppare och fick mindre och mindre gjort), ta kontakt med psykiatrin osv.
Mer
13 år 2 månader sedan #381804 av Potte-Boa Jösse
Det finns hopp. Jag väljer hellre hopp än hopplöshet. Varje hopp börjar med ett litet skutt först
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
13 år 2 månader sedan #381806 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hopplöshet eller Hopp!
Ok,
Det är ingen mening med att jag fortsätter här på Viska!
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
13 år 2 månader sedan #381808 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hopplöshet eller Hopp!
Vad är predikningar om yttersta domen och världens snara undergång
för hoppfullt. Dessutom har Ni dömt mig på förhand att jag ska till
helvetet.
Det är bara vanföreställningar det jag har.
Mer
13 år 2 månader sedan #381810 av Potte-Boa Jösse
Jag gillar dig Geta! Du ska till paradiset tycker jag. Det är du värd.