Vad tillhör du för tro?

Mer
9 år 11 månader sedan #670143 av Utomjordingen
Jag är en salig soppa utav allt! Jag fick stryk när jag var barn och fick satans ljudet och gick in mig själv mot min vilja. Jag upplever poltergeist och exorcism med mera mot min vilja. Har blandning av satan och utomjordingar + ateist i min tro.

Ja, jag har till och med konfirmerat mig när jag var i tonåren.

Kvinnan som lever med mig och sover tillsammans med mig lever med en "farlig" man - ville bara säga "DET"! Men min kvinna behöver inte vara rädd för mig - för hon är perfekt för mig idag!

Mer
9 år 11 månader sedan #670196 av Jesus/magnus

matterik skrev:

Issa_Jesus skrev: jahdu pallekula..
matterik har sökt sig till grumligavatten. där han finner ateismen.
matterik :
vad har hänt? har pan tagit över? eller har octopus släpat in dig på
mörka vägar?
/magnus

Anyone who dares to lay hands on the highest image of the Lord commits sacrilege against the benevolent creator of this miracle and contributes to the expulsion from paradise.

den som delar nattvarden, och inte har obekänd synd, går fri.

den som delar nattvarden, och har obekänd synd, hädar i svår synd.


@Jesuite_magnus

John 8:31-32.
Mer
9 år 11 månader sedan #670198 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad tillhör du för tro?
Det finns väl ingen som är utan synd. Förr vågade knappt någon ta nattvarden på grund av det.
Jag tvivlar på att de som tar nattvarden idag är helt syndfria.
Mer
9 år 11 månader sedan #670200 av Jesus/magnus
Geta,
det handlar inte om livet i världen, det handlar om den kristnalivsstilen - att följa Jesu värderingar.
Gud accepterar inte synden hos de kristna, därav *' de tre stegen '*.
vem styr över nattvarden? jo...
Jesus!, liksom sabbaten är till för människorna, har Gud instiftat detta.

vem avgör vad vi har dolt? vem vet allt om dig, er, ni alla som läser detta.
att bekänna det som är synder i ens liv, är till stor del, att leva det kristna livet.

Gud är nära en då, för man får närkontakt iom att man ger till Jesus, sånt vi inte
kan, eller ens vill hantera? synden är svår att ha i sitt liv, tack älskade Gud herre Jesus
för din närvaro i våra liv <3 (uj vilken syndanöd som kommer komma över jorden....).

@Jesuite_magnus

John 8:31-32.
Mer
9 år 11 månader sedan #670245 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Vad tillhör du för tro?

Geta skrev: Det finns väl ingen som är utan synd. Förr vågade knappt någon ta nattvarden på grund av det.
Jag tvivlar på att de som tar nattvarden idag är helt syndfria.


Pöh! Syndfria, ingen utom Jesus.

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 10 månader sedan #675620 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Vad tillhör du för tro?
Jag är kristen. Svenska kyrkan. Men i uppväxten varit i Missionskyrkan och lite också i Pingstkyrkan. Alla gick på allt oavsett om de var troende eller ej. Scouterna typ. Så gillar jag rosenkransen, inte Svenska Kyrkan:ish det inte?