Skillnaden mellan tro och psykos?

Mer
11 år 5 månader sedan #532215 av Balder
Omvänd rebell!
Som Py Bäckman sjunger är vi före detta psykotiska och nu troende omvända rebeller.
Så tolkar jag mitt liv.
Jag är tidigare psykotisk men nu kristen.
Jag trodde jag var troende under min psykos, men då var jag sjuk med storhetsvansinne.

:)
Mer
11 år 5 månader sedan #532238 av Nissegossen
Gamla människor som ligger för döden, piggnar ofta till och äter en måltid och pratar rejält om tider som var tidigare och de som då ser människan tror hon är på bättringsvägen. Vårdpersonal kallar denna måltid för färdkost och innan de dör brukar det vara den som behöver det mest i familjen, vara också den person som vakar när den äldre människan dör.

Det brukar faktiskt vara så, för den som sitter och vakar behöver höra det samtalet med den människan och få ett ljust minne med sig.

Efter min fars död sade min syster, är det så här det är när jag dör, så är inte jag rädd för att dö.
Hon satt även hos min mor och sade efteråt när vi delade upp sakerna emellan oss; Jag har redan fått ut det bästa som var i det här rummet. Med det menade hon att hon inte stort brydde sig om bohaget.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Guest
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
11 år 5 månader sedan #532240 av Guest
Svar från Guest i ämnet Skillnaden mellan tro och psykos?
Jaa jag har med haft storhetsvansinne! Fast det ledde ingenstans..
Känns som en ödmjukare väg är mer värt :) Förresten nu tycker jag
det är större att ge.

Ja Nissegossen precis så var det när min morfar gick bort för ett år sedan.