Har du varit arg på Gud?

Mer
11 år 1 månad sedan #565120 av schizo
Svar från schizo i ämnet Har du varit arg på Gud?
Nissegossen ovan,

Det är sanslöst hur mycket som man har upplevt i barn och ungdomsåren som lever kvar i vuxen ålder. Jag känner definitivt igen mig i att bli oskyldigt anklagad. Hur djupt det satt. Hur oförätten levde sitt eget liv och formade mig som människa. Jag lovade mig själv att aldrig förnedra en människa så. Att aldrig utsätta någon för orätt. Hur sårad jag blir när någon blir utsatt, hur djupt det känns.
Om det ligger till grund för sjukdom ska jag låta vara osagt, men en ökad känslighet finns där utan någon som helst tvekan!
Mer
11 år 1 månad sedan #565123 av notwoodstock
Jag har också varit känslig för oförrätter, kanske sedan barndomen,

Fast inte så extremt, jag är mer undrande över varför jag kunde växa upp med några saker Bibeln lär ut, i ryggraden. Samtidigt som jag levde som vanlig Svensk tills jag blev sjuk och kristen, eller först kanske religiöst intresserad.

Det har varit där ända till jag börjat stava på saker som Paulus lär ut. Inte skall man döma någon, i synnerhet bara med begränsad kunskap, Gud är annorlunda. Jag blev intresserad av saker i Romarbrevet, som dom Bibelsprängda anser är spännande.

Men jag tror att jag också råkade ut för något trauma eller fick en smäll åtminstone, när jag var liten. Jag tror att jag blir påverkad av saker som Bibeln kallar "ohövitska", åtminstone har jag varit så under en räcka år. Alltså t.ex småsaker ibland i människors uppförande.

/notwoodstock 8O
Mer
11 år 1 månad sedan #565222 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Har du varit arg på Gud?

zoegas skrev:

Admin1 skrev: I mitt fall kostar vården 1500 kr per år dvs ett läkarbesök, men sedan tillkommer sjukersättningen och det är den som kostar mycket. Sjukersättning och aktivitetsersättning kostar nog mer än själva vården. Sedan gruppboende är dyrt och 500000 kr per plats och år. I snitt är man inlagd 6 dagar per år 30000 kr. Sedan om man har boendestöd och mobilt team så kostar det förstås.

men sen grönt kort och pensionärsrabbatter och högkostnaddskydd och fondmedel osv. jag tror det var från shizofreniföreningens bok jag fick siffran.


Dyrast är nog de som sitter på rättspsyk för det blir nog en kostnad på 2 miljoner per år. Sedan kommer nog gruppboende och sedan de som är inlagda ofta och länge. De som bara har ett läkarbesök per år, medicin och sjukersättning kostar inte så mycket. I och med att man räknar ut genomsnittet så dras det upp av de som kostar mycket.
Mer
11 år 1 månad sedan #565223 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har du varit arg på Gud?
Inte kan man vara arg på Gud när man får sjukersättning varje månad.