Har du varit arg på Gud?

Mer
11 år 2 månader sedan #564878 av notwoodstock
http://inspiredbyfinn.files.wordpress.com/2012/03/the-highest-form-of-ignornace-is-when-you-reject-something-you-dont-know-anything-about.jpg?w=500

Om man någongång upptäckt att man har gått omkring och varit blind för något så förstår man detta bättre! :tänk

(Jag vill inte förolämpa er som har svårt att tro.) :hjärta

/notwoodstock
Mer
11 år 2 månader sedan #564893 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Har du varit arg på Gud?

notwoodstock skrev: Jag kan vittna i åratal om att Gud finns! :hjärta :hjärta :hjärta

Frågan är om Jesus kommer bara i begränsad mån till oss psyksjuka?

Kanske har vi för mycket "synd" bakom oss i livet? Eller arvssynd, dåligt arv och miljö?

/notwoodstock

Alltså.. Ser du vad du skriver?

Om det vore så att du är mindre värd för att du begått fler synder eller ännu värre ärvt synd. Hur kan du acceptera en sådan behandling? Och rent av känna vördnad, respekt och BE till det där?

Jesus är de svagas skyddshelgon du. Sen att han aldrig dykt upp och hjälpt någon kan du lämna därhän. För då är det väll att man inte tror tillräckligt eller något annat fel på en.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 2 månader sedan #564895 av notwoodstock
Jag måste då skriva att min egen livshistoria är att jag blev alldeles för hårt dömd för länge sedan (tror jag) och kvaddad för livet. Och Jesus är ju för oss, men för mig så tror jag det kanske handlar om "sanctification" - att inte ha tankesynder, som att tänka illa om alla fransmäns språkinställning "we only speak french". Eller det här med att lära sig älska sin fiende, som arga sjukhusfolket. Förstod jag dig rätt? :fiol :hjärta

/notwoodstock
Mer
11 år 2 månader sedan #564899 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Har du varit arg på Gud?
Ja, du ska inte få tänka vad du vill. Låter det som ett liv att sträva mot? Du är sambo med en psykopat!

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 2 månader sedan #564900 av notwoodstock
Jo, du har rätt, jag har varit sann människa, inte som Jesus (sann Gud också). I ca 20-25 år, jag vet att jag tänker fel om er på Viska. Så fort någon påstår att inte Gevalia är bättre, så blir jag motsträvig!

/notwoodstock
Mer
11 år 2 månader sedan #564901 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Har du varit arg på Gud?
Kristendomen är en livsfilosofi. Den arme på gatan ber om Guds nåd. Och om Gud lyssnar så kommer det en kristen på den utslagnes väg. Och den kristne strävar mot att efterlikna sin idol Jesus och hjälper den utslagne att få rätsida på sin misär. Om det händer så har Gud "Worked in mysterious ways". Jesus kom med ett föredömme för andra människor. Allt annat ni håller på med här är bara skit! Massa skuldkänslor och förbud. Ritualer och bibelcitat. Det är i grund och botten en själviskhet ni håller på med. "Jag kommer få en plats i himmeln" - "Jag är troende" - "Jag vill inte synda, för jag vill få det bättre" - "Jag ber för andra så att JAG mår bättre" - "Jag spyr ut min propaganda så att Gud ska tycka bättre om MIG"! När det handlar om ANDRA! Han dog på korset för ANDRA, inte sig själv. Det är uppoffringar för andra. Inte för dig själv!

Ibland tror jag att jag är den enda kristna människan på denna sajten. Och jag har nog fan rätt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻