Har du varit arg på Gud?

Mer
11 år 2 månader sedan #564908 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har du varit arg på Gud?
I Babel i SVT2 i söndags medverkade författaren till "Berättelsen om Pi." Han sa att man vet inget säkert om Gud och tro
men man kan få ett innehållsrikt och intressant liv om man tror.
www.svtplay.se/babel
Mer
11 år 2 månader sedan #564911 av Nissegossen
Intressant, men jag orkar inte se det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 2 månader sedan #564912 av Nissegossen
Jag har lagt programmet på mina bokmärken, men det ligger mycket där nu som jag förmodligen aldrig kommer att se. Jag är dessvärre mycket upptagen med annat. Har knappt tid med viska fullt ut, men gör så gott jag kan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 2 månader sedan #564913 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Har du varit arg på Gud?
"Var som detta barnet och du är välkommen i min faders rike." Det finns inget så oskyldigt och osjälviskt som ett barn. "Salig äro den som ger fast inget har". "Det är lättare för en kamel att ta sig genom ett nålsöga än en rik att komma in i Guds rike". Det är inte kvantmekanik.

"ooh jag fylls av helig ande när jag bad och djävulen straffar mig för synderna men jag försöker bli förlåten" Det är schizofrent för fan.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 2 månader sedan #564914 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har du varit arg på Gud?
Det är kanske därför som schizofrena är så religiösa- det mesta i bibeln är motsägande.
Vi känner igen oss.
Mer
11 år 2 månader sedan #564915 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Har du varit arg på Gud?

Geta skrev: Det är kanske därför som schizofrena är så religiösa- det mesta i bibeln är motsägande.
Vi känner igen oss.

Du skriver alltid om vad andra och vad "vi" tror. Men aldrig om vad du själv tror.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻