Sjuk mamma

Mer
11 år 9 månader sedan #510786 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sjuk mamma
Om hon inte går att aktivera, så kanske en kontaktperson, som hon kan träffa varje vecka kan vara ett bättre alternativ än Personligt Ombud. Men ett PO är annars bra att ha för att hjälpa henne att fixa saker, som hon inte klarar av själv. Både PO och kontaktperson kostar ingenting.
Mer
11 år 9 månader sedan #510796 av Lingon01
Svar från Lingon01 i ämnet Sjuk mamma
Admin1,

Ska kolla upp lite mer angående det =) tack för tipset.
Mer
11 år 9 månader sedan #510826 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sjuk mamma
Ett PO kan följa med din mamma vid läkarbesök, hos fk, hos myndigheter och kan föra hennes talan om hon säger så och är alltid bra att ha med, då som vittne till vad som sägs. PO gör alltid efter de intentioner som det gäller och i det har du heller ingen talan då PO går strikt efter din mammas intentioner och vilja! Det är ju din mamma PO är PO för.

Som sagt det är helt gratis och jag har själv under en kortare tid haft PO, men eftersom jag klarar mig bra själv vill de inte att jag i onödan söker hjälp hos dem igen.

Men då följde PO med bland annat till läkare och fk.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 9 månader sedan #510843 av Lingon01
Svar från Lingon01 i ämnet Sjuk mamma
Nissegossen,

Hmm okej. Alltså min mamma klarar ju sig själv: kan städa, laga mat, sköta hemmet, handla, går ofta på promenader, tar sig till läkaren o.s.v. Men lite mer sällskap önskar jag att hon kunde få, på något sätt =) Hon gör inte så mycket på dagarna förutom att hon hets-ringer runt till folk :P
Mer
11 år 9 månader sedan #510847 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sjuk mamma
Då är inte din mamma så funktionshindrad. Vid paranoid schizofreni behöver man inte vara så handikappad, särskilt om den bryter ut sent i livet.
Mer
11 år 9 månader sedan #510855 av Lingon01
Svar från Lingon01 i ämnet Sjuk mamma
Geta,

Hmm, fast hon har gjort brutalt sjuka saker så jag vet inte om jag skulle säga att hon varit särskilt normal heller. Hon har dock alltid fungerat motoriskt/fysiskt men inte varit med "mentalt"/psykiskt/socialt.