Vilken diagnos kan vi förvänta oss?

Mer
9 år 1 månad sedan #733238 av Fantasio
Ja, det är jag ett levande bevis på.
Mer
9 år 1 månad sedan #733240 av AnnKatarin
Hej!
Hur länge har han tagit leponex?

Det står nämligen såhär på fass: "Behandling av schizofreni

Den vanliga startdosen är 12,5 mg (en halv 25 mg tablett) en eller två gånger den första dagen följd av 25 mg en eller två gånger dagligen den andra dagen. Svälj tablettern med vatten. Om du tolererar detta väl kommer din läkare att gradvis höja dosen i steg på 25 mg-50 mg under de nästkommande 2-3 veckorna till dess att en dos på 300 mg per dag är uppnådd. Därefter, om nödvändigt, kan den dagliga dosen ökas i steg på 50 till 100 mg 2 gånger i veckan eller företrädesvis med veckovis intervall."

Det kan vara att medicinen inte "kickat igång". Det tar ett tag.
Men om det har gått mer än 3 veckor vet jag inte riktigt.
Jag provade leponex en gång i tiden, men det fungerade inte för mig.
Mer
9 år 1 månad sedan #733241 av Fantasio
Det tar ett tag för medicinen att verka. Själv har jag slarvat något förskräckligt med den, så det är nog därför jag får dålig effekt.
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
9 år 1 månad sedan #733257 av Miika
Svar från Miika i ämnet Vilken diagnos kan vi förvänta oss?

Geta skrev: Att effekten av antipsykotikan försvinner vid sjätte psykosen, tror jag är en myt. Jag har haft mer än sex psykoser
och min antipsykotika fungerar fortfarande. Men naturligtvis är det bäst att ha så få psykoser som möjligt. Man
kommer till minst skada då.


Åh vad skönt att höra Geta, jag har haft sån ångest över att jag haft många psykoser
Mer
9 år 1 månad sedan #733348 av Admin1
Ja, det går att få psykos även fast man tar Leponex. Leponex har en fördel med att färre avbryter medcineringen på egen hand och jag gissar att det beror på att effekten är bättre än andra preparat.
Mer
9 år 1 månad sedan #733541 av Sambon
Han har stått på leponex sen i september men har en väldigt låg dos och tar Fevarin för att öka effekten av medicinen. Antar dosen han tar nu är för låg...
Han har glömt en tablett sen han började med dem och det var många månader sen så är inte det det beror på i alla fall.