Vuxna Sonen (27 år) med diagnostiserad schizofreni skär sönder våra bildäck..

Mer
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 9 månader sedan #1074109 av Jocke
Kanske du pappan kan rekommendera din son denna site? Men ni båda behöver en privatsfär för att kunna berätta för oss så att vi kan underlätta kommunikationen för er respektive? Ni båda behöver hjälp av oss här på viska! Men till dig pappan kan vi bara ge formella tips på hur du kan förbättra din kommunikation med sonen, men sonen kanske tycker du sviker honom genom att du tog initiativet till att kontakta oss?

Man ska ha is i magen när det gäller sådana här situationer, ibland är det bättre att avvakta och se de direkta konsekvenserna av din sons handlande. Om du lyckas få med honom här genom insinuationer, så kanske Admin kan ta bort denna tråd, så att han får förtroende för oss?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 9 månader sedan #1074111 av rymd
jag är en dotter och pappa bryr sig inte ens
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 9 månader sedan #1074118 av Jocke
Vad exakt behöver du för hjälp Rymd? Vi har svårt att sätta gränser för hur vi ska fungera i ett grupptryck, vi alla har behov av att vara deltagande och aktiv. Men vi har svårt att inse att vårt agerande automatiskt innebär konsekvenser, det är en naturlag!

Att bry sig är viktigt, jag försöker visa er genom bilder hur man kan uppfatta världen positivt! Men allt är inte rosa skimmer, utan sjukdomsinsikt är väldigt viktigt i sådana här situationer! Du som är dotter, har ju precis som alla andra rätt till mänskliga rättigheter! Livet är ett givande och tagande har jag lärt mig!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 9 månader sedan #1074121 av rymd
Jocke, tack! Behöver ingen hjälp specifikt, vill hjälpa till om jag kan bara <3
Mer
5 år 9 månader sedan #1074132 av Admin1
Om man har PTSD och en del får det av skräckfyllda psykoser och tvångsåtgärder, så kan schizofrenin försämras och man blir mycket sjukare. Det finns behandlingar mot PTSD som gör att den försvinner hos många och då förbättras schizofrenin. Många vet inte om att de har PTSD.

www.viska.se/sjalvhjalp/5778-aterkommand...ressande-skrack-ptsd