Vuxna Sonen (27 år) med diagnostiserad schizofreni skär sönder våra bildäck..

Mer
5 år 9 månader sedan #1074754 av Nissegossen
Mer
5 år 9 månader sedan #1074956 av Admin1
I fängelser och rättspsyk får en del utan psykossjukdom Zyprexa och troligen mot aggressivitet. Zyprexa har bäst effekt mot det och effkten kommer inom 4 dagar, medan den antipsykotiska effekten märks tidigast efter 2 veckor.
Mer
5 år 9 månader sedan #1075174 av Richard
När jag började bli sjuk vid 16 års-åldern var jag väldigt elak mot min pappa. Min mamma o pappa hade nyss skiljt sig o jag flyttade med pappa o min syster med mamma. Jag började bli deprimerad o nästan allt gick ut över min pappa. Blev arg för att han inte "skötte sitt jobb", typ var sjukskriven. Själv skolkade jag jättemycket. Eller om han hade diskat dåligt (själv hjälpte jag aldrig till med hushållet). Fattade inte att han mådde ju också dåligt efter skilsmässan.

Jag brukade misshandla honom med knytnävar, knivar, knogjärn, batonger, el-pistol, tårgas, pepparspray o allt möjligt. Slog sönder saker, m.m. En gång han han snott av "min" sprit, jag ansåg att jag bestämde över spriten i huset. Då fick polisen komma o hämta mig. Han gjorde ändå allt för mig... :(

Han betalade resor åt mig, en till Tyskland o en till Kanarieöarna, som jag åkte med kompisar. Sen när han träffade en ny kvinna så flyttade han till Helsingborg, o jag hade fått fast jobb, så det accepterade jag att han inte ville betala en 4'a bara för mig. Senare avtog aggressiviteten.

Jag hamnade strax innan 30 år i en väldig ekonomist knipa, o han betalade de runt 80 000 kr jag hade i skulder till Kronofogden. Han hade också betalat en resa till Thailand (som jag åkte med kompisar) åt mig när jag var 24 år.

Nu är vi jättegoda vänner (jag är 38 idag) o vi spelar golf minst en gång i veckan tillsammans (som han betalar för mig). O vi brukar gå på teater o annat skoj. Har gråtit många gånger när jag pratat med pappa om den tiden (96-99). Men visst hade vi trevliga stunder också, jag höll på att ta körkort o vi övningskörde (sen fick jag hans bil, när jag fått mitt körkort). Vi köpte vår första dator 1996 med internet, som vi hade kul med tillsammans. Vi spelade brädspel.

Det har vari en incident sen år 2000, o det är att jag inte alltid kommer överens med hans nya fru. Visst hon är snäll för det mesta, men hon klagar väldigt mycket på mig, säger att jag inte alls är sjuk, att jag bara är lat o sånt. Han hade en son med schizofreni som tog livet av sig innan hon träffade pappa. O det var nån gång hon gnällde på mig, o jag utbryter;
-Sluta säga till mig en massa saker! Du kan ju inte ens ta hand om en son utan att han tar livet av sig! :väggen
Mer
5 år 9 månader sedan #1075179 av Geta
Richard du har väl också en neuropsykiatrisk diagnos?
Mer
5 år 9 månader sedan #1075195 av Richard
Ja, jag har också asperger, eller vad det heter numera...
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1075207 av Nissegossen
Jag själv har inte varit varit aggressiv utan vände det inåt och blev grubblande och har stått inför omedelbara självmordet efter på det har jag fått PTSD och det följer mig insomningsögonblicket och vaknar upp med bultande hjärta. numera medicin samma som de som stridigt i Afghanistan och Irak vad gäller Amerikanska soldater, Quetiapin ( Seroquel) På den somnar jag och kan sova.

Något om det
wiki.du.se/%C3%84mnen_-_Subjects/Medicin...matiskt_stressyndrom

Om nu sonen sover på dagtid kan en Strukturerad sömn på medicinen tänker på (Seroqel och generika Quetiapin) att intagas på kvällen samma tid varje kväll för att få en strukturerad sömn med sömn på natten

Det gör att sonen sover på natten.
Jag lovar det går fort efter intag på kvällen.
sv.wikipedia.org/wiki/Quetiapin

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.