Vuxna Sonen (27 år) med diagnostiserad schizofreni skär sönder våra bildäck..

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 9 månader sedan #1074673 av Jocke
Han förstår inte sin situation! Men ngt har skapat hans aggression mot er? Det är ett dolt försök till hjälp när man använder våldsamma handlingar, ta bara han på Drottninggatan som sökte hjälp, men istället blev mördare och skadade många både psykiskt och fysiskt!

Likgiltighet är nog den värsta straff en människa kan utstå! Jag har själv varit med om detta, men jag fick genomlida en tystnad som nästan tog knäcken på mig! Så jag vet att det finns andra människor som kan hjälpa en! Men aggressionen är i själva verket ett rop på hjälp!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 9 månader sedan #1074676 av Geta
Jocke, det är väl att ta i att jämföra med terroristen på Drottninggatan.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1074678 av Admin1
Eftersom han har förvaltare borde denne sköta det mesta. Men det finns också Personliga Ombud. Han får då säga till PO vad som behöver fixas. Sedan finns det kontaktperson, som är en slags vän och sällskap. Allt detta får man via kommunens biståndshandläggare.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 9 månader sedan #1074687 av Jocke

Geta skrev: Jocke, det är väl att ta i att jämföra med terroristen på Drottninggatan.


Sonen känner sig straffad utan att förstå varför! Han söker hjälp genom att genomföra grymma handlingar för att bli omhändertagen på säker sätt! Sonen är ingen terrorist, men hans handlingar kan jämföras så av anhöriga!

Dem tycker han får för mycket hjälp i dagsläget, jag har själv varit med om att ingen hjälp få, trots att jag känt innerst inne att det varit nödvändigt att få hjälp. Har haft en otrolig ångest utan att få den hjälp jag såväl behöver. Det tar tid för mig att fixa saker, många förstår inte det!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 9 månader sedan #1074691 av Geta
Jag tror att det är mer ADHD än schizofreni som hans förstörelselusta beror på.
Mer
5 år 9 månader sedan #1074692 av Admin1
I fängelserna har nog 40 % ADHD och många utan att veta om det. Om de får ADHD-medicin, så minskar deras brottslighet pga mindre impulsivitet.